Chevrolet Aveo I (T200/T250) (2002 - 2011) - opinia użytkownika Paweł
2016-07-25, Paweł
Marka: | Chevrolet |
---|---|
Model: | Aveo |
Generacja: | I (T200/T250) (2002 - 2011) |
Rok produkcji: | 2011 |
Przebieg: | 30 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.2 16V |
Podsumowanie:
Niepozorny ale całkiem sprytny samochodzik do sprawnego poruszania się po mieście z pełną zdolnością do pokonywania dłuższych tras. Zapewnia podstawowe wygody (klima, elektryczne szyby, regulowana kolumna kierownicy, pochylane zagłówki), a jednocześnie cechuje się prostą konstrukcją. Nie wymaga wielkich nakładów na utrzymanie. Przez 4 lata użytkowania i niemal 30 tyś wymieniłem jedynie termostat (zaciął się w pozycji otwartej) i wykonałem jedną korektę zbieżności kół. Nie kupiłbym tego auta jedynie dlatego że oferowana jest nowsza generacja T300 która jest lepsza w każdym calu:)
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Mimo niezłej mocy osiągi raczej umiarkowane (wysoko położony moment obrotowy), do miasta w sam raz, do prędkości autostradowych też rozpędzi się bez problemu. Niestety przy 140 już hałasuje i spala dosyć dużo. Prędkość maksymalna jak najbardziej osiągalna chociaż trochę to trwa:) Spalanie mogłoby być niższe. Przy sporym załadowaniu auta (zwłaszcza po załączeniu klimatyzacji), silnik niestety dostaje lekkiej zadyszki i trzeba się liczyć z dłuższym wyprzedzaniem na trasie i redukcjami do 3. Na plus bardzo prosta konstrukcja (nie ma się co zepsuć). Skrzynia biegów bardzo delikatna, chodzi bardzo lekko ale czasami ma problemy z wbiciem wstecznego biegu. Mimo że to manual to wymaga większej troski, trzeba pamiętać o częstej i regularnej wymianie oleju!
-
Zawieszenie:
Zawieszenie bardziej nastawione na komfort. Dobrze wybiera nierówności ale nadwozie przechyla się dość mocno w zakrętach. Mimo to koła jadą pewnie swoim torem i auto dobrze trzyma się drogi. W kontakcie z naszą rzeczywistością drogową jest trochę zbyt delikatne, zdarzają się problemy ze zbieżnością czy szybszym zużyciem niektórych elementów. Fabryczne opony Kumho dobrze zbierają wodę ale niestety są zbyt twarde i mają tendencję do ząbkowania oraz niesamowitą zdolność wybierania małych kamyczków zalegających potem w bieżniku:)
-
Wnętrze:
Ja osobiście nie mam zastrzeżeń biorąc pod uwagę cenę samochodu. Niemniej plastiki nie są z najwyższej półki. Design w porównaniu do Kalosa na plus. Spasowanie typowe jak dla tanich aut. Sama deska solidna, trzeszczą np uchwyty drzwi przednich. Koło kierownicy trochę za duże i zdecydowanie za cienkie. Pomaga nakładka na kierownicę. Bagażnik niestety nie zachwyca pojemnością. Na zakupy lub wyjazd dla 2 osób wystarczy, dla całej rodziny w hatchbacku będzie niestety za mały.
-
Komfort jazdy:
Zadziwiająco dobry:) Siedzi się miękko i wygodnie, z tyłu kanapa umiejscowiona nieco wyżej, jest sporo miejsca na nogi niestety kosztem bagażnika. Ale osoby dorosłe nie będą miały problemu z jazdą w 2 rzędzie. Da się tym samochodem jechać w dłuższe trasy. Trzymanie boczne z przodu mogłoby być lepsze. Wydajny system wentylacji, klimatyzacja bardzo szybko schładza wnętrze nawet w upalne dni:)
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 7.6l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.7l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.4l/100km |
Zalety i Wady
- Prosty, tani w zakupie i w utrzymaniu
- Dobry stosunek ceny do jakości
- Wygląd hatchbacka może się podobać
- Trochę za słaby silnik
- Delikatna skrzynia biegów (wymaga częstszej troski)
- Delikatny lakier i cienkie blachy (nie rdzewieją ale łatwo odkształcić 'nadmuchane' elementy karoserii np przetłoczenie na tylnych drzwiach)
- Brak spryskiwacza tylnej szyby