Citroen C3 Picasso (2008 - teraz) - opinia użytkownika SSGT Mario
2016-03-18, SSGT Mario
Marka: | Citroen |
---|---|
Model: | C3 Picasso |
Generacja: | (2008 - teraz) |
Rok produkcji: | 2009 |
Przebieg: | 94 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.4i |
Podsumowanie:
Auto polecam każdemu kto wie czego chce
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik - w moim przypadku bezawaryjny. Raczej wozidełko niż dynamiczny ale jak się zrzuci z 5 na 3 bieg to i dwie ciężarówki wyprzedzi - max moc i moment w granicach 4,5 do 5,5 tys/obr. więc tak trzeba. U mnie zero awarii a nogę mam raczej cięższą. W skrzyni biegów zdecydowanie brakuje 6 biegu. Poza tym długi skok przekładni. Przesiadłem się z 307 i tam ledwo ruszałem przegubem nadgarstka - tutaj trzeba ruszać całym ramieniem. Przyzwyczaiłem się ale nadal mnie to mierzi. Skrzynia biegów pracuje poza tym dość głośno. Na początku myślałem że coś jest nie tak ale okazało się że tak po prostu jest po wizycie w serwisie i rozmowach z kilkoma innymi użytkownikami C3P.
-
Zawieszenie:
Miękkie ale i komfortowe. Przy 94tys. km wymieniałem tylko końcówki, łączniki i teraz czekają sworznie wachaczy - ale zaznaczę że latem jeżdżę na 18" felgach (trochę to zmienia postać rzeczy) Amortyzatory jak na razie sprawność w normie - lubię dwa razy do roku zrobić ścieżkę diagnostyczną a auto mam od 8tys. przebiegu. Z tyłu nie robiłem jeszcze nic.
-
Wnętrze:
Bardzo dobra widoczność. Bardzo pojemny (jak na takie auto). Przestrzeń bagażowa to w sumie prostokąt 80/80cm. Dodatkowo składane do przodu przednie siedzenie pasażera sprawiło, że 2 łózka na antresoli z IKEI o długości 2,1m (w kartonach oczywiście) dowiozłem szczęśliwie i bez problemu. Siedzenia wygodne (ale raczej krzesełka a nie kubełki) U mnie zdecydowanie brakowało podłokietnika i schowka w desce przed licznikami - obie rzeczy zainstalowałem. Siedzenia powinny mieć według mnie lepsze trzymanie boczne. Plastiki - to w sumie plastiki ale nigdy nic mi nie trzeszczało a zastosowana faktura na głównej konsoli, wstawki ala "karbon" i chromowane nakładki mile urozmaicają wnętrze. Ogólnie na + Właśnie sobie przypomniałem - tylna półka posiada mocowania które pękają po jakimś czasie i w sumie to ta półka później nie trzyma się tak jakbyśmy chcieli. Producent mógłby zmienić to na roletę.
-
Komfort jazdy:
Nigdy nie zmęczyłem się jazdą. Używam tempomatu kiedy tylko mogę nawet jeżdżąc po mieście (Toruń/Bydgoszcz). Na trasach 250/350km nie odczułem większych dolegliwości związanych z jazdą. Według mnie bardzo dobra widoczność i pozycja za kierownicą. Obowiązkowo doradzam zainwestować w podłokietnik lub kupić model który takowy fabrycznie posiada. Bez tego prawa ręka gdzieś spada. Sterowanie radiem/tempomatem/przełącznikami intuicyjne i wygodne.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9.8l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8.8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6.8l/100km |
Zalety i Wady
- - ciekawy wygląd i wnętrze
- - względnie duża pojemność załadunkowa / korzystny kształt otworu załądunkowego
- - bezawaryjny przy 94tys/km
- - długi skok drążka zmiany biegów