Ford Focus II (2004 - 2010) - opinia użytkownika ::LeL::
2014-06-14, ::LeL::
Marka: | Ford |
---|---|
Model: | Focus |
Generacja: | II (2004 - 2010) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 40 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.6 |
Podsumowanie:
Samochód całkiem średni. Spodziewałem się czegoś znacznie gorszego jakościowo - szczególnie, że za nowy egzemplarz z wyposażeniem Gold X zapłaciłem poniżej 55 tys. pln. Niestety, to co wyprawia się w ASO i AZNN Forda przekracza wszelkie normy przyzwoitości (długie czasy napraw + wysokie ceny + tragiczna jakość; praktycznie każda naprawa lub doposażenie wymagały dużej ilości poprawek; regularnie uszkadzano elementy nadwozia i wnętrza samochodu; przekazywano kłamliwe informacje o przebiegu napraw oraz zakresie i warunkach udzielanych na te naprawy gwarancji, umieszczano na fakturach elementy, które nie zostały nawet dotknięte w czasie "naprawy", itp.). Dla ścisłości warto zaznaczyć, że samoistna usterka samochodu (bez przyczynienia się człowieka) wystąpiła tylko raz, ale za to mniej niż 1km po wyjechaniu z salonu po zakupie! Zakupiłem samochód nowy ponieważ zbyt dużo czasu poświęcałem na naprawy mojego 15 letniego Daewoo. W rezultacie zacząłem poświęcać tyle samo czasu na szarpaninę z serwisami Forda (przy czym raczej nie wynikało to z awaryjności samego samochodu, której trudno się spodziewać przy przebiegu 40 tys.). Wyklucza to jednak Focusa jak i resztę produktów "marki" Ford z moich przyszłych zakupów.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Często przy cofaniu wypada bieg wsteczny i powstaje dość nieprzyjemny jazgot. (Problem potwierdzają wszyscy użytkownicy tego egzemplarza wiec nie jest to kwestia umiejętności kierowcy.) Moc 100KM wydaje się nieco za mała - samochód zdecydowanie lepiej hamuje niż rozpędza się. Do tego dochodzi wysokie spalanie.
-
Zawieszenie:
-
Wnętrze:
Użyte dość przyjemne i dobre jakościowo materiały. Bardzo brakuje lampek do czytania dla miejsc z tyłu i elektrycznie otwieranych tylnych szyb (a to dość wysoki poziom wyposażenia - Gold X). Irytujący 2-stopniowy sposób składania tylnych siedzeń (najpierw siedziska, a następnie oparcia).
-
Komfort jazdy:
Ogólnie w normie, ale wyciszenie kabiny jest fatalne. Dodatkowo chaotyczne działanie czujnika deszczu (wycieraczki potrafią zareagować działaniem na silne słońce) i ASR (kontrolka potrafi się nagle zaświecić na prostej drodze przy spokojnej jeździe i gaśnie dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu).
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 8.7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- dobrze się prowadzi
- elektrycznie ogrzewana szyba przednia
- dobre materiały we wnętrzu
- praktycznie bezawaryjny do 40 tys. km
- głośno w kabinie - fatalne wyciszenie
- wyraźnie brakuje mocy (100KM to za mało dla tej masy)
- wysokie spalanie
- skandalicznie niska jakość usług w ASO i AZNN
- podatny na uszkodzenia lakier (naprawdę łatwo o odprysk)
- automatyczne wycieraczki mylą słońce z deszczem
- bezsensowne zachowania ASR