Wszystko
o samochodach
Wybierz pojazd:

Zebraliśmy dla Ciebie opinie o 860 modelach samochodów z 81 marek.

Ford Focus III (2010 - teraz) - opinia użytkownika Piotr

2014-12-12, Piotr

Marka: Ford
Model: Focus
Generacja: III (2010 - teraz)
Rok produkcji: 2012
Przebieg: 42 tys. km
Nadwozie: Kombi
Silnik: 1.6 EcoBoost

Podsumowanie:

Jak na razie jestem zadowolony z tego auta. Czas pokaże czy moja opinia na jego temat nie ulegnie zmianie. Wszystkie w/w usterki traktuję jako tzw. "dolegliwości wieku dziecięcego" - mam nadzieję, że to będą jedyne jego problemy.

Ocena ogólna użytkownika:

Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?

  • Silnik:
    5.0

    Jak na razie sprawuje się doskonale. Bardzo elastyczna i dynamiczna jednostka napędowa, doskonale sprawdza się w ruchu miejskim podczas manewrów wyprzedzania. Odczuwalne przyspieszenie nawet na 5 i 6 biegu. Na forach internetowych można znaleźć mnóstwo informacji na temat chip tuningu, niestety nie znam żadnego dobrego warsztatu tuningowego w Trójmieście, który byłby w stanie zmapować moją 150-konną jednostkę. Ponadto o jego elastyczności może świadczyć fakt, że ten sam silnik w wersji 182KM nie różni się niczym od 150-konnego poza softem. Rzekomo można podciągając moc silnika do około 200KM bez uszczerbku na jego żywotności oraz turbiny, jednak jak to jest w praktyce, chyba tego nie wie nikt - po prostu jeszcze zbyt krótko te jednostki są na naszym rynku i trzeba będzie trochę poczekać na konkretne dane. Zużycie paliwa podawane przez producenta w folderach reklamowych należy traktować z bardzo dużym przymrużeniem oka (a najlepiej z zamkniętymi oczami ;-)))) Auto, które waży prawie 1400kg (kombi) i ma silnik o mocy 150KM musi swoje spalić, a to co pokazuje jego komputer pokładowy traktuję jedynie poglądowo. Najlepszym miernikiem jego apetytu na benzynę jest prowadzenie własnego dziennika, w którym będziemy odnotowywać każde tankowanie i sprawdzimy ile na tych tankowaniach przejechaliśmy kilometrów. Taki test da nam rzeczywisty pogląd na zużycie paliwa w cyklu mieszanym. W moim przypadku wynosi on 8,9L/100km w pierwszym roku eksploatacji i pokonaniu dystansu 21100km oraz 8,8L/100km przy stanie 42700km po drugim roku eksploatacji. Tu muszę zaznaczyć, że około 85% tras to cykl miejski, a pozostałe 15% to wyjazdy na wakacje/urlop.

  • Zawieszenie:
    5.0

    Moim zdaniem doskonałe, świetnie trzyma się drogi nawet w trakcie pokonywania ciasnych zakrętów - auto płynnie je pokonuje bez nadmiernego przechylania się na boki.

  • Wnętrze:
    4.0

    Kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje :-))) Z tego co zdążyłem zauważyć, design wnętrza wzbudza skrajne opinie: od ciasnego, mało komfortowego po przestronne i przyjazne dla użytkownika. Moje odczucia są następujące: plastyki/tapicerka materiałowa miłe w dotyku, choć po prawie 2-ch latach użytkowania auta (a dbam o nie) zaczynam słyszeć podczas jazdy po nierównościach pierwsze skrzypienia. Kokpit trochę kosmiczny, ale to mi się w nim właśnie podoba :-))) Trochę mało miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Najgorszą ocenę w moich oczach zyskuje bagażnik i to nie ze względu na pojemność w aucie typu kombi, tylko ze względu na jakość zastosowanych w nim materiałów (a posiadam auto w wersji TITANIUM). Przy zakupie Forda miałem możliwość porównania go z KIA Ceed Kombi i muszę przyznać, że zastosowane w KIA rozwiązania aranżacji przestrzeni bagażowej oraz mnogość schowków pod wykładziną bagażnika, zrobiła na mnie wielkie wrażenie - tu Ford mógłby wziąć przykład z Koreańczyka.

  • Komfort jazdy:
    5.0

    Auto jest doskonale wyciszone, posiada fotele dla kierowcy i pasażera w wersji sportowej, dodatkowo podgrzewane (tzw. pakiet zimowy). Tak jak wyżej wspomniałem posiada doskonałe właściwości trakcyjne oraz dynamiczny silnik 1.6 Ecoboost o mocy 150KM. Te wszystkie w/w cechy sprawiają, że przyjemnie się nim podróżuje.

Zużycie Paliwa

Śr. spalanie - cykl miejski 9.3l/100km
Śr. spalanie - cykl mieszany 8.2l/100km
Śr. spalanie - trasa 7.7l/100km

Zalety i Wady

Zalety:
  • Sportowa sylwetka
  • doskonały dynamiczny silnik
  • moim zdaniem rozsądny stosunek jakości do ceny
  • jak na razie rozsądne koszty utrzymania samochodu
Wady:
  • kiepskie materiały zastosowane w bagażniku
  • mało miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu
  • 2 usterki w okresie gwarancyjnym:
  • 1. wymiana akumulatora (nie działający system START-STOP);
  • 2. wymiana maglownicy (słyszane stuki w przednim zawieszeniu na nierównościach przy V<20km/h.

Oceń swoje auto

Znajdujesz się w dziale Ford Focus III (2010 - teraz) opinie. Kierowcy szczegółowo opisują doświadczenia, które zdobyli podczas eksploatacji tego samochodu. Poznaj opinie kierowców na temat silnika, zawieszenia, wnętrza, komfortu jazdy, zużycia paliwa i innych parametrów generacji Ford Focus III (2010 - teraz).

Ford Focus Cena

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Ford Focus opinie

Oceń swoje auto

Ford Focus III (2010 - teraz) zdjęcia

Testy i porównania

Premiery i nowości