Honda Accord VII (2003 - 2007) - opinia użytkownika Voodoo
2014-03-18, Voodoo
Marka: | Honda |
---|---|
Model: | Accord |
Generacja: | VII (2003 - 2007) |
Rok produkcji: | 2006 |
Przebieg: | 61 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Auto dla osoby, która nie ma czasu na naprawy i chce mieć pewność, że szybko dojedzie w konkretne miejsce. Można Hondzie ufać w 100%, poważne awarie tylko z winy kierowcy. Chcesz się wozić i cenisz komfort? Nie przekraczaj 4500 obrotów silnikiem. Chcesz zrobić z auta półsportową maszynkę do wyprzedzania większości tego, co na drodze? Powyżej 4500 obrotów uruchamia się v-tec, w silniku budzi się mr. Hyde! A przy tym pozostaje wygodny, praktyczny i... nadal się nie psuje!
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik mało elastyczny. Jest cichy, a na wyższych obrotach dodaje solidnego kopa. Prowokuje do ostrej jazdy, ale cieszy też spokojna jazda typu "cruising". Paliwożerny - z całą pewnością. Ale przynajmniej się nie zepsuje. Świetnie toleruje wysokiej jakości instalacje LPG, wówczas (na automacie) łyka 13-14 litrów. Skrzynia biegów (mowa o automacie) - prosta, 5-biegowa, genialna, bardzo szybko przełącza biegi, "uczy się" stylu kierowcy, a na sekwencji daje nieco frajdy i pozwala zaoszczędzić nieco paliwa dzięki hamowaniu biegami.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie pozwala cieszyć się mocnym silnikiem, daje radę na szybko pokonywanych zakrętach, ale... jak przejeżdża się przez dziury i krótkie poprzeczne nierówności, to... aż czuć ból krzywdzonego auta!
-
Wnętrze:
Wieeeelki prędkościomierz, prosta obsługa klimy, szeroko, dobra widoczność, wraz z jasną tapicerką sprawia wrażenie luksusu. Wszędzie miękkie materiały - niestety łatwo uszkodzić/zahaczyć okolice boczków, klamki, kierownicę. Fotele - mało wygodne. W tej klasie aut głośniki mogłyby ładniej grać. Za to dwustrefowa klima, elektryka i ESP w standardzie w każdej wersji.
-
Komfort jazdy:
Gdy droga jest w miarę równa, auto pokazuje lwi pazur. W połączeniu z automatem dostajemy wygodny przecinak na każde warunki. Wspaniale się nim płynie, nadaje się też na autostrady. Doskonały w połączeniu z automatem. Do wad należą niezbyt wygodne (ale obszerne) przednie fotele, średnie światła, paliwożerność i takie sobie głośniki od fabrycznego radia.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 12l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.5l/100km |
Zalety i Wady
- bezawaryjność
- moc, przyspieszenie i prędkość
- zwinne pokonywanie zakrętów
- przyjemność prowadzenia
- obszerne wnętrze
- atrakcyjna stylizacja zegarów
- łatwa odsprzedaż
- współpracuje z LPG
- prosta konstrukcja
- wysokie spalanie
- niezbyt wygodne fotele z przodu
- słabe światła z przodu
- średnie głośniki od radia
- wysokie ceny
- tragiczne ASO (z wyjątkiem Torunia)