Nissan Note E12 (2013 - teraz) - opinia użytkownika Jarek
2015-09-15, Jarek
Marka: | Nissan |
---|---|
Model: | Note |
Generacja: | E12 (2013 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 10 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.2 |
Podsumowanie:
Jak na samochód w tej cenie, uważam, że spełnia wszystkie kryteria ma poziomie 4* z małym plusem. Przejechałem samochodem 4tyś w mieście(krótkie trasy po 5-6km), 2tyś trasa 70-90km/h i 4tyś na trasie autostrada niemiecka 150km/h-i więcej, tu spalanie powyżej 7l/100km, zapewniam, że kupiłbym ten samochód znowu, może tym razem w wersji z 98konnym silnikiem.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia precyzyjna, silnik daje moc powyżej 3tyś obrotów, w niższym zakresie samochód raczej spokojny, podjazdy pod duże przewyższenia 7-10% wymagają mocnej redukcji biegów, zjazdy z takich przewyższeń wymagają dohamowywania, samochód jest za ciężki i nie można go wyhamować silnikiem nawet na drugim biegu
-
Zawieszenie:
miękkie, na polskie drogi optymalne, silne podmuchy wiatru mocno odczuwalne
-
Wnętrze:
bardzo przestronne wnętrze, bardzo wygodne szeroko otwierane tylne drzwi, przednie fotele wygodne, tylna kanapa przyzwoita, ergonomia dobra, pozycja kierowce regulowana w szerokim zakresie, materiały dobre poza tapicerką siedzeń, ta jest raczej mało wytrzymała, łatwo ją zadrzeć, schowki pojemne, uchwytów na napoje aż w nadmiarze, gniazdo zapalniczki umieszczone między przednimi siedzeniami utrudnia ładowanie nawigacji
-
Komfort jazdy:
to jest samochód do jazdy nie na wyścigi, jako środek transportu sprawdza się bardzo dobrze w mieście i na trasie, funkcja start/stop wymaga przyzwyczajenia, automat wycieraczek jest zintegrowany z mechaniczną regulacją częstotliwości pracy, (ustawić należy na max obroty, potem działa automat i dostosowuje do intensywności opadów), niestety na tylnej kanapie mocno odczuwalny hałas tylnych kół, widoczność dobra we wszystkich kierunkach, możliwości przewożenia ładunku dość ograniczone przy niezłożonych siedzeniach (pomocna może być funkcja przesuwanej kanapy pakiet Rodzinny), przy złożonych siedzeniach rower 24' wchodzi na leżąco bez problemu
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.4l/100km |
Zalety i Wady
- stosunek ceny do jakości
- szczególną zaletą jest przestronność na tylnej kanapie i wygoda wsiadanie dzięki szeroko otwieranym tylnym dzrzwiom
- nie odnotowałem istotnych wad, no może niezbyt tani serwis