Renault Clio IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika Paweł
2014-03-28, Paweł
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Clio |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 2 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.2 |
Podsumowanie:
Wersja auta GT. Generalnie nie licząc tych kilku wad, auto jest super i moim zdaniem warte uwagi.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Wersja auta GT. Skrzynia w porównaniu do jednosprzęgłowych citroenów i peugeotów z którymi miałem do czynienia wypada bardzo korzystnie. Zmiany biegów są mało wyczuwalne, zestopniowanie dobre, i 6.bieg to fajna sprawa przy wyższych prędkościach. Z minusów przy zmianie manualnej jest troszkę przydługi lag od kliknięcia na łopatkę do zmiany biegu, ale jest lepiej przy użyciu trybu RS, wtedy jest trochę lepiej. Co do silnika to cichy i generalnie kulturalny, choć brakuje mu jeszcze odrobiny mocy, ale z to spalanie jest na akceptowalnym przeze mnie poziomie. Przy codziennym użytkowaniu nie czuje się tego braku mocy, nawet wyprzedzanie jest bezproblemowe tylko czasami ma się chęć troszkę po górkach bardziej sportowo pośmigać i wtedy czuć że wersja GT to nie RS...
-
Zawieszenie:
Wersja auta GT. Z tego co mówi producent to wersja GT jest o 40% twardsze od zwykłego Clio. Jak dla mnie zawieszenie jest super. Jestem przyzwyczajony do twardszych zawieszeń więc tutaj jest tak jak należy - jest twardo ale i tak komfort jazdy jest utrzymany na wysokim poziomie. Zawiodłem się jedynie na układzie kierowniczym, który jest z jednej strony niby precyzyjny, ale jakiś taki "plastikowy" tzn. auto reaguje szybko i bardzo precyzyjnie, ale "nie czuć" przyczepności opon i łatwo jest przeszarżować w zakręcie jak się chce troszkę poszaleć. To jest chyba największy minus tego auta w porównaniu do chociażby fiesty czy polo, gdzie granice przyczepności można znacznie lepiej wyczuć przez układ kierowniczy. Moim zdaniem przesadzono z siłą wspomagania układu.
-
Wnętrze:
Wersja auta GT. Jak dla mnie bomba. Fotele są naprawdę głębokie, trzymają super. R-Link mimo, że przereklamowany to i tak robi wrażenie - ekran wyraźny. Chromowane pedały, nakładki progowe. Dobrej jakości plastiki, skórzana bardzo wygodna i odpowiedniej wielkości kierownica. Miejsca dla pasażerów jak dla mnie dużo (przesiadka z citroena c2 vtr), bagażnik też pakowny. Jest tylko jeden głupi minus. Zegary mają chromowane obwódki i w czasie jazdy słońce się w nich odbija i daje po oczach...
-
Komfort jazdy:
Wersja auta GT. Komfort na poziomie bardzo dobrym. Bardzo wygodnie, cicho, czasami twardo, ale ja to akurat lubię. Jak na razie nic nie skrzypi, wszystko pracuje tak jak powinno w aucie za tą cenę.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 9l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 6l/100km |
Zalety i Wady
- Wygląd
- Skrzynia biegów
- Wnętrze
- Zawieszenie
- Duża ilość gadżetów w podstawie (wersja GT)
- "Plastikowy" układ kierowniczy
- Lekkie opóźnienie przy zmianie manulanej
- Chromowane zegary odbijają słońce i dają po oczach
- W wersji podstawowej nawigacji tylko europa wschodnia