Renault Clio IV (2012 - teraz) - opinia użytkownika Andrzej
2014-08-07, Andrzej
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Clio |
Generacja: | IV (2012 - teraz) |
Rok produkcji: | 2013 |
Przebieg: | 11 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 0.9 |
Podsumowanie:
Auto nie tylko miłe dla oka, ale także przyjemne w prowadzeniu. Początkowo obawy może budzić silnik, bo mały i na dodatek tylko trzy cylindry. Jak się trochę pojeździ to okazuje się, że obawy były nieuzasadnione. Trzy cylindry, ale dobrze wyważone, wibracje praktycznie wyeliminowane, odczuwalne minimalnie jedynie przy zimnym silniku. Mała pojemność, ale wspomagana turbinką nieźle sobie radzi nie tylko w mieście ale także w trasie. Nie zapominajmy, że to mimo wszystko auto segmentu B, a więc głównie przeznaczone do jazdy miejskiej.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Skrzynia biegów bardzo dobrze zestrojona. Silnik? Nie zapinajmy, że to pojemność zaledwie 0,9. Co prawda z turbinką, ale jednak to zaledwie 0,9. I trzeba przyznać,że pomimo małej pojemności, jak turbinka się załączy, to osiągamy całkiem dobre przyspieszenie. Trzeba tylko właściwie operować przekładnią skrzyni biegów i pedałem gazu.
-
Zawieszenie:
Bardzo dobre.
-
Wnętrze:
Przyzwoicie wykończone. Usytuowanie poszczególnych przełączników OK. Może jedynie włącznik tempomatu został niefortunnie umieszczony.
-
Komfort jazdy:
Komfort jazdy ogólnie dobry. Należy pamiętać, że jest to auto segmentu B, więc przede wszystkim przygotowane do jazdy na krótkich trasach, do jazdy miejskiej, tu komfort jazdy jest bardzo dobry.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5l/100km |
Zalety i Wady
- Przyzwoity komfort jazdy.
- Mimo małej pojemności silnika, całkiem niezłe przyspieszenie.
- Wygląd miły dla oka,szczególnie w czerwieni.
- Drobiazgi, które nie wpływaja na pozytywna ocenę.