Renault Fluence (2009 - teraz) - opinia użytkownika Krzysztof
2015-08-27, Krzysztof
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Fluence |
Generacja: | (2009 - teraz) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 167 tys. km |
Nadwozie: | Sedan |
Silnik: | 1.5 dCi |
Podsumowanie:
Samochód tani w użytkowaniu, do spokojnej eksploatacji. Pojedzie i 180 km/h (autostrady w Niemczech) ale uwaga na boczny wiatr szczególnie gdy założone są 17 calowe opony. Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, do tyłu nieco ograniczona przez wysoki bagażnik. Zgodnie z zaleceniami producenta - wszystkie przeglądy co 30 tys. km., wymiana paska rozrządu120 tys. km. Oleju w silniku starcza na bezpieczny przejazd międzyprzeglądowy. Sprzęgło (jak we wszystkich renówkach) dla osób z długimi nogami - czasami zazgrzyta skrzynka :-(. Dwie awarie (przecięty pasek rozrządu - 33 tys. km; awaria pompy paliwa 130 tys. km) sądzę, że powstały w wyniku zastosowania złych metod produkcji lub kontroli jakości w pierwszych egzemplarzach silnika 1,5dci 110KM. Przy 164 tys. km zaprotestował alternator (niskie napięcie ładowania akumulatora 13.3 V; niedoładowany akumulator siadł). Przy takiej ilości elektroniki przydałby się układ sygnalizujący niski poziom ładowania akumulatora. Pod względem komfortu jazdy niżej od Laguny ale wyżej od Megane. Bagażnik dość duży ale pakowność ograniczają dwie prowadnice klapy bagażnika.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
-
Zawieszenie:
-
Wnętrze:
-
Komfort jazdy:
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.4l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 5.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.2l/100km |
Zalety i Wady
- niskie koszty eksploatacji
- wygodna jazda
- w miarę ładny design
- dobre wyposażenie (ver. Privilege)
- duże koła (wybieranei nierówności drogi)
- żle wyprofilowane siedziska (brak trzymania bocznego, śliska skóra))
- trochę za głośny w środku
- cena nieco wygórowana w stosunku do wartości
- Schowane bezpieczniki swiateł pozycyjnych:-(!!!