Renault Twingo III (2014 - teraz) - opinia użytkownika Zafirra
2016-05-01, Zafirra
Marka: | Renault |
---|---|
Model: | Twingo |
Generacja: | III (2014 - teraz) |
Rok produkcji: | 2014 |
Przebieg: | 10 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | Twingo SCe 70 |
Podsumowanie:
Zobaczymy jak z trwałością - jeśli będzie przyzwoita, auto będę mógł polecać Paniom na zakupy i wycieczki za miasto.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
70 koników z 16v niestety nie czuć, chyba, że się gaz ciśnie butem. Moment obrotowy jest prawie niezauważalny - wcześniejsze Kangoo 1,2 16v 75km było wyraźnie "żwawsze". Skrzynka 5-biegów - biegi wchodzą miękko. Oszczędna jazda w trybie EKO i kolejne rozczarowanie - średnio 7,2 l benzyny na setkę (przeważnie z domu do szkoły na niezakorkowanej trasie).
-
Zawieszenie:
Precyzyjne - i raczej twarde przy prędkościach miejskich - nieco niestabilne przy poruszaniu się w trasie. Przy silnych podmuchach wiatru strach zagląda w oczy.
-
Wnętrze:
ALE żona jest nim zachwycona jeśli nie zakochana. Przyjemna komunikacja ze smartfonem via R@GO. W czasie jazdy na niskich obrotach w trybie EKO trzeszczą plastiki. Bagażnik zaskakująco spory pomimo że pod nim jest silnik. Fotele bardzo wygodne jak na tą klasę.
-
Komfort jazdy:
Autko zakupione żonie, jako taczka do przewozu dzieci do szkoły - do tego celu idealnie się nadaje, szczególnie, że w mieście. Jest zwrotne niesłychanie i nie boi się krawężników. Na trasie jest już mniej ciekawie - buja się na boki, gdyż jest krótkie i wysokie.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | — l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 7.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 5.5l/100km |
Zalety i Wady
- wygodny niskobudżetowy maluch
- dobrze wyciszone wnętrze
- wspomaganie kierownicy działa rewelacyjnie
- wysokie spalanie i kiepski moment obrotowy
- spory koszt pierwszego przeglądu w ASO - 650 zł