Saab 9-3 I (1998 - 2002) - opinia użytkownika Aero
2014-07-06, Aero
Marka: | Saab |
---|---|
Model: | 9-3 |
Generacja: | I (1998 - 2002) |
Rok produkcji: | 2002 |
Przebieg: | 90 tys. km |
Nadwozie: | Kabriolet |
Silnik: | 2.0 TS |
Podsumowanie:
SAAB-firma niedoceniana w polsce i tym lepiej dla tych ktorzy polubieli, cala prawda w poprzednich opiniach. Samochod w rankingach kradzierzy na koncu wiec super, bezpieczenstwo w czolowce. W poprzednim saabie 90Ong citroen picasso nie wychamowal i bam , sam nie wierzylem nic -Nic, nawet mechanik znajomy myslal ze zartuje po ogledzinach a citroen zderzak , lampy chlodnica do naprawy i jeszcze cos.Fotele bardzo wygodne, mozna odpoczac, moze w Range Rower na tym poziomie szczerze nawet bmw po dlugiej trasie meczy z SAAB a wysiada sie jak po masazu. Mam wersje biopower czyli jazda po europie (niestety nie polska ) za 0,87l przy srednim zuzyciu 8,8-9l oczywiscie w kazdej proporcji moge uzywac benzyne. Na moc 205koni to rewelacja koszt jazdy jak skuterem.Wczesniej jezdzilem saabem na gaz i polecam wszystkim nawet wg dobrych monterow to sa bardzo dobre silniki do montazu, ekspoatacji. Wymienilem przez 60 000 filtry za 15 pln i silniczek krokowy. Nastepny na pewno bedzie saab.Kabriolet ma super widocznosc, wygode . AKtualny kupilem we francji od 1wlasciciela , po 10 latach mial 83 000km. Tak tak to mozliwe ma m wszystkie dokumenty bo zawsze prowadzony w saabie i jako 4 auto w rodzinie by uzywanyna dluzsze wedrowki podroze. Turbina dziala rewelacyjnie oczywiscie lepiej przestrzegac grzania i wylaczania silnika wg zasad.Moj ma dodatkowo przestrojenie mapy silnika przez bylych pracownikow inzynierow SAAB ---firme Maptun.Czyli 2,0l turbo 250 koni 350Nm i 9lx0,85 eur .Saab posiada super silniki do podnoszenia mocy zwlaszcza 2,3l niezniszcalne i jedne z najlepszych silnikow swiata ---zrodla :motor press stutgard.+pisma amerykanski. Polecam szczerze wszystkim , ktorzy chca miec auto bezpieczne , wygodne, trwale,inne w zamian jak w lotnictwie _przeglady wymiany filtrow, olej itp. Wiele pozdespolow to takie same jak w dobrych niemieckich autach jednak sa inne rozwiazania czemu dziwia sie hjacys psedo mechanicy. Skrzynie ZF, maglownice np ZF, elemenyu Bosch ale np kaseta zaplonowa to 100% SAAB jak i wiele pomyslow. Silniki zwlaszczza benzynowe oczywiscie na lancuch.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Automat japonski Aisin , nieco ospala ale w trybie S-sport ok. Wielki komfort jazdy i niezawi-odnosc. Wolalbyl manualna do Aero
-
Zawieszenie:
bardzo mi odpowiada moze nie plynie sie jak w Citoenie ale to wersja AERO i jest sie ciagnietym jak szybki pociag
-
Wnętrze:
Wspaniala ergonomia , bez zbednych dodatkow a wszystko jest w aucie z 2002roku, nawet auto radio nie ma logo a wszyscy wiedza(wsrod saabowcow) , ze to Harman-kardon
-
Komfort jazdy:
rewelacja, odpoczywam w jezdzie a wyprzedzanie TIRow nawet pod gore to zaden srtres wrecz radosc. po 2000km podrozy zmeczenie dniem ale nie od kregoslupa.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 11.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10.2l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8.8l/100km |
Zalety i Wady
- komfort, niezawodnosc, ergonomia foteli, linia jakosc dachu,karoseria cynkowana Moment obrotowy moc cena .
- brak paliwa e85 w polsce,