Subaru Forester III (2008 - 2013) - opinia użytkownika Jarek
2013-12-21, Jarek
Marka: | Subaru |
---|---|
Model: | Forester |
Generacja: | III (2008 - 2013) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 46 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0 D |
Podsumowanie:
Forester jest świetnym wyborem dla kierowców, czyli osób które lubią jeździć i chcą mieć przyjemność z jazdy w różnych warunkach... i umieją prowadzić a nie tylko mają prawo jazdy i im się tak wydaje. Auto jak do tej pory bezawaryjne, choć przed jego zakupem miałem wątpliwości aby go nabyć po przeczytaniu informacji na forach o padających sprzęgłach i DPF-ach. Jak do tej pory nic się nie dzieje ze sprzęgłem i mam nadzieję, że tak pozostanie. Poprzednimi dieslami bez wymiany sprzęgła i koła dwu-masowego robiłem po 200tyś. km. podczas gdy znajomi wymieniali oba elementy poniżej 100 tyś. km. Cóż ten diesel ma potężny moment obrotowy więc jak ktoś jeździ na "półsprzęgle" to je zakatuje nie tylko w Foresterze. Jeśli chodzi o DPF to nawet nie zapaliła się kontrolka sygnalizująca tryb wypalania sadzy. W ASO potwierdzili, że wszystko OK i jeśli jest dobry stosunek jazdy w trasie i w mieście to nic się nie dzieje. Ja pokonuję codziennie około 15-20 km w mieście i raz w tygodniu trasę od 50 do 300 km.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik bardzo elastyczny (duży moment obrotowy) i cichy i ekonomiczny. Średnie spalanie 6,9 i co dziwne jest to moje pierwsze auto które w mieście pali mniej niż w trasie przy 140km/h (średnio 8l/100). Jak do tej pory żadnych problemów. Tylko przeglądy (olej, filtry). Skrzynia biegów bardzo dobrze zestopniowana.
-
Zawieszenie:
Zawieszenie dość miękkie wymaga przyzwyczajenia gdyż w zakrętach nadwozie ma tendencję do mocnego wychylania się. Jednak napęd AWD sprawia, że auto nawet przy dużych prędkościach w zakręcie jedzie jak po sznurku. Plus za komfort wybierania nierówności, jazdę po szutrach i trwałość
-
Wnętrze:
no cóż... nie powala na kolana ale też nie tego oczekiwałem od Forestera. Pomimo tego że mam wersję EX to jakość plastików jak w Corsie B (skojarzenie na podstawie "budki suflera" z zegarkiem i prawie "komputerem" - pokazuje tylko zużycie paliwa chwilowe i średnie. Jednak spasowanie OK - nic nie trzeszczy i nie stuka.
-
Komfort jazdy:
Zawsze uważałem, że komfort jazdy najlepiej poznać na własnym "siedzeniu" i plecach po przejechaniu min. 1000 km za jednym zamachem, gdyż mam 190 cm wzrostu i w niewielu autach po przejechaniu takiego dystansu nie wymagałem "masażu". W tym aucie po przejechaniu 1400km do Chorwacji wysiadłem z auta z bananem na twarzy i nieobolały. To znaczy, że komfort jak najbardziej rewelacyjny. Jedyny minus to świst powietrza powyżej 140 km/h - no ale w końcu auto ma areodynamikę pustaka więc opór musi być:)
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 6.7l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 6.9l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7.5l/100km |
Zalety i Wady
- fantastyczny napęd w terenie i przyklejenie do drogi w każdych warunkach drogowych
- niskie spalanie
- dynamiczny śilnik
- komfort podrużowania
- frajda z jazdy (zawsze banan na twarzy)
- bezaawaryjność
- profesjonalny serwis w Mikołowie
- świetna widoczność ( w lusterkach też)
- niewielki bagażnik - wystarczający dla 2 osób + bagaż turystyczny na wakacje ale dla rodziny z dziećmi może być trudność w upchaniu wszystkiego jeśli ktoś nie ma bagażnika na dach
- fabryczny zestaw audio dla niezbyt wymagających osób
- powierzchowne ślady korozji na wydechu