Suzuki Alto VII (2009 - teraz) - opinia użytkownika WacekChlorek
2013-01-24, WacekChlorek
Marka: | Suzuki |
---|---|
Model: | Alto |
Generacja: | VII (2009 - teraz) |
Rok produkcji: | 2010 |
Przebieg: | 23 tys. km |
Nadwozie: | Hatchback |
Silnik: | 1.0 |
Podsumowanie:
Oceniam autko wedle jego gabarytów i ceny, aczkolwiek i tak bardziej mi się podoba niż o wiele droższa Honda Civic VII, na pewno jeśli chodzi o jazdę miejską. Wnętrze wozu bardzo dobrze wyciszone, jeszcze w żadnym wozie nie widziałem takiej grubości maty wygłuszającej na podłodze, co się chwali. Silnik 3 cylindrowy zaskakuje bardzo równą pracą (wyważenie silnika), doceni to np. były posiadacz citroena C1 z którego wysiada się po długiej jeździe jak z objawami choroby Parkinsona ;-). Wozik z bardzo dobrymi hamulcami, systemem ABS i rzadko spotykanym w tanich wozach systemem ESP. Klimatyzację lepiej uruchamiać tylko w trasie, chyba że w mieście akurat większość czasu i tak się stoi w korku gdzie nie zależy nam na przyspieszeniu. Trochę elektroniki w postaci central zamka na pilota, elektrycznych szyb czy fabrycznym radiu CD to już standard więc nie ma co się tu rozpisywać. Przednie fotele są jednak tanim rozwiązaniem, ze stałym nieregulowanym zagłówkiem, jest to dobre dla przeciętnych wzrostem osób. Czułbym się bardziej bezpiecznie regulując je wg. mojego wzrostu. Plastyki kokpitu póki co (3 lata) nie trzeszczą, nie wiem co będzie za parę lat. Na dzień dzisiejszy na pewno polecam te autko ludziom którzy szybko i bezpiecznie chcą dojechać do pracy w sezonie letnim i zimowym.
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
skrzynia biegów działa jak poezja, przedtem jeździłem Hondą Civic VII, te same wrażenie - krótki skok dźwigni, biegi praktycznie same wskakują na swoje miejsce. Pierwszy i drugi bieg ma spory zakres obrotów, "dwójka' rozpędza wóz bez wysiłku do 80 km/h, tak więc często całkiem niechcąco zostawia się w tyle, na skrzyżowaniu, wozy lepszej klasy.
-
Zawieszenie:
porządne twarde i nawet całkiem wysokie zawieszenie, nawet załadowany na maksa wóz pokonuje bezproblemowo "leżących policjantów" bez haczenia podwoziem.
-
Wnętrze:
Z przodu bardzo obszerne, mam prawie 2 m. i jak dla mnie jest sporo miejsca. Włączniki wyraźne, wysoko rozmieszczone tak samo jak fabryczne radio CD, nie trzeba się przy nich "gimnastykować". Brak zamykanego przedniego schowka, jednak półka jest pod mocnym kątem, więc drzwiczki są zbędne.
-
Komfort jazdy:
Bardzo wygodne twarde fotele, reflektory dobrze rozpraszają światło, w nocy widoczność znakomita.
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 4.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 4l/100km |
Zalety i Wady
- hamulce - system ABS
- dużo miejsca (z przodu) dla wysokich ludzi
- bezpieczeństwo - 4 poduszki (2 czołowe + 2 boczne)
- zawieszenie - duży prześwit
- niskie spalanie (bez włączonej klimatyzacji)
- dynamiczny silnik
- wysoko umieszczone wszystkie włączniki w kokpicie
- system ESP
- lusterka boczne mogłyby być mniejsze
- brak klimatyzowanego schowka na napoje