Suzuki Grand Vitara I (1997 - 2005) - opinia użytkownika Manx
2013-12-07, Manx
Marka: | Suzuki |
---|---|
Model: | Grand Vitara |
Generacja: | I (1997 - 2005) |
Rok produkcji: | 2003 |
Przebieg: | 106 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0 |
Podsumowanie:
Cóż jest, bo jest, lecz gdybym miał jeszcze raz wybierać wiedząc to, co wiem po kilku latach eksploatacji tego auta to myślę, że wybrałbym samochód innej marki. Grand Vitara jest bardziej niż przeciętnym samochodem o dość wysokich kosztach eksploatacji, częściej zaglądającym do serwisu niż inne marki z tego segmentu. Jednym słowem jest to samochód dla leśniczego lub wiejskiego weterynarza poruszającego się w terenie. Kajo auto szosowe niczym nie potrafi zachwycić swojego właściciela
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Tym autem może zachwycać się tylko ten, którego Vitara jest pierwszym autem. Po 106 tyś posypał się rozrząd choć ponoć miał być bezobsługowy. Koszt naprawy przekracza 5 tyś zł. Silnik jest głośny i kapryśny i paliwożerny w mieście. 12-13 L/100km to u mnie norma - nie należy do trwałych i bezawaryjnych. Mam to auto od nowości i mam go dość ! Nigdy więcej Suzuki.
-
Zawieszenie:
Byłoby dobre gdyby nie bardzo złej jakości tuleje metalowo elastyczne, któr nie tyle się wybijają co zwyczajnie rozklejają a to pociąga za sobą konieczność wymiany dobrych jeszcze amortyzatorów. Zamienniki chyba są lepsze od oryginałów. Niestety po 100 tyś trzeba liczyć się też z koniecznością naprawy przekładni kierowniczej bo pojawiają się luzy.
-
Wnętrze:
Proste, nudne i niezbyt wygodne, siedzenia mają za krótkie siedziska a pozycja za kierownicą jest typowo japońska co męczy na dłuższych trasach. Mały bagażnik jest dopełnieniem samochodu, który może jest dobrą terenówką ale jako SUV sprawdza się zaledwie dostatecznie.
-
Komfort jazdy:
W porównaniu z moim drugim autem, także SUVem z Korei , niestety muszę powiedzieć, że Japończyk znacznie odstaje. Kłopoty z klimatyzacją, hałas w środku idący od silnika, niewygodne fotele, ciasno a wszystko razem nie może zachwycić nawet mało wybredną osobę. Tak więc o ile Vitara jedynka mogła przynajmniej bawić właściciela jazdą terenową to dwója nie wiem do czego ma służyć ?
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 13.5l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 10.5l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 8l/100km |
Zalety i Wady
- Dobre parametry w terenie.
- Wymagający kontroli serwisowej silnik z nietrwałym napędem wałków rozrządu.
- paliwożerność
- Jak na terenowy samochód zbyt delkatne zawieszenie