Toyota RAV 4 II (2000 - 2005) - opinia użytkownika Zawiedziony
2015-04-17, Zawiedziony
Marka: | Toyota |
---|---|
Model: | RAV 4 |
Generacja: | II (2000 - 2005) |
Rok produkcji: | 2005 |
Przebieg: | 190 tys. km |
Nadwozie: | SUV |
Silnik: | 2.0 D-4D |
Podsumowanie:
Kup TOYOTE, mówili. Będziesz miał dobry, niezawodny samochód, mówili. Auto zakupione w salonie, ostatni wypust w tej budzie. Na gwarancji było cudownie. Nic się nie psuło hahaha. A później najpierw alternator, później sprzęgło, wsteczny nie zawsze wchodził, piąty bieg zaczął wyskakiwać, zamek centralny drzwi od kierowcy, dyferencjał a do tego co jakiś czas komputer wywala jakiś błąd np. obwód sterowania turbosprężarką... Na domiar złego widać już ogniska rdzy! Wszystko wymieniam na bieżąco, ale ona ciągle chce więcej. Na trasie nie ma czym wyprzedzać, nie jest to auto do szybkiej jazdy. Auto czasami lubi się chwilę (kluczowy moment) zastanowić czy musi przyspieszyć. Ale po mieście jeździ się bardzo dobrze. Pochwalić muszę napęd i zawieszenie, jazda w zimie z dobrymi zimówkami to gwarancja bezpieczeństwa. Z błota też można się wydostać, ale w teren odradzam. Może trafiłem niedorobiony egzemplarz... Od 140 tys. zaczęły się po prostu jaja, ale mało śmieszne. Nie mogę polecić niestety. Jak ktoś mi poleci znowu ravkę albo avensisa to go opluję :D
Czy poleciłbyś innym zakup tego samochodu?
-
Silnik:
Silnik za słaby, przy wolnych prędkościach jest ok, ale autostrada to prawdziwy dramat! Od prędkości 90 km/h można zapomnieć o szybkim i bezpiecznym wyprzedzaniu pojazdu jadącego ze stałą prędkością - deptasz w gaz i trzeba prosić by Toyka zaczęła przyspieszać, redukcja nie wiele pomaga. Skrzynia to jakiś żart - przy 155 tys. zaczął wypadać 5 bieg!
-
Zawieszenie:
Poleciały jedynie łączniki stabilizatorów, wymiana jakoś po 140 tys. Reszta się jak na razie trzyma.
-
Wnętrze:
Wykonanie dobre, spasowanie ok, gałka biegów i klamki drzwi się chyba za szybko powycierały. Problemem jest koszmarne wyciszenie. Przy prędkościach od 110 km/h trzeba krzyczeć do pasażerów a od 140 lepiej zaniechać rozmowy... Długie trasy okropnie męczą. Fotele niewygodne, po przejechaniu 1000 km czuję się "wyczerpany" jak koń po westernie.
-
Komfort jazdy:
Zależy jak długo musimy siedzieć za kółkiem. Długie trasy to kara za grzechy. Natomiast po mieście jeździ się świetnie. Dobra widoczność, moc pozwala na dynamiczną zmianę pasa ruchu (tzn. dynamicznie jest powiedzmy do 80 km/h 3 i 4 bieg, dalej straszny muł).
Zużycie Paliwa
Śr. spalanie - cykl miejski | 10l/100km |
---|---|
Śr. spalanie - cykl mieszany | 8l/100km |
Śr. spalanie - trasa | 7l/100km |
Zalety i Wady
- Atrakcyjny wygląd (z orurowaniem)
- Napęd
- Przyciski itd. dobrze rozmieszczone
- Wydajna klima i ogrzewanie w zimę
- Dobrze trzyma się drogi
- Można wjechać w lekki teren, podkreślam lekki
- Precyzyjny układ kierowniczy
- Nie stanęła nigdy tak, żeby nie dało się jechać
- Słaby silnik
- Tragiczna skrzynia
- Słabe wygłuszenie
- Niewygodne fotele
- Komputer wywala błędy
- Wszystko się po kolei psuje...