Jak podaje portal "autocar.co.uk", hiszpański producent włączy do oferty Leona odmianę Ecomotive, wyróżniającą się niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo. Auto najprawdopodobniej będzie napędzane przez 1.6-litrowego diesla TDI, który nie będzie emitował więcej, niż 89 g CO2/km. Zużycie paliwa ma się natomiast kształtować na poziomie ok. 3,5 l ON/100 km.
Co ciekawe, dla osiągnięcia takiego wyniku Seat nie przeprojektował nadwozia Leona, by te było bardziej aerodynamiczne. Ograniczono się jedynie do modyfikacji mechanicznych i elektronicznych, wyposażając pojazd w zoptymalizowaną skrzynię biegów, jak również m.in. system start&stop.
Wiadomo także, że wraz z premierą trzydrzwiowej odmiany Leona, na rynku pojawi się najmocniejsza wersja tego pojazdu - Cupra. Auto będzie osadzone na 18-calowych obręczach, które będą szczelnie wypełniały nadkola dzięki obniżonemu zawieszeniu. Z zewnątrz, Leona Cuprę będzie można poznać po dużych wlotach powietrza w przednim zderzaku, a także wypełniającej je siatce o strukturze plastra miodu.
Pod maską Cupry znajdzie się sprawdzona, czterocylindrowa jednostka o pojemności 2-litrów z turbodoładowaniem. Będzie to zmodyfikowany silnik pochodzący z obecnej generacji Cupry R. Jego moc zostanie jednak zmniejszona i zamiast 260 KM, motor ten będzie generował moc ok. 245 KM.
Debiut nowego Leona w wersji Cupra spodziewany jest na przełomie 2013 i 2014 roku. Z kolei odmiana Ecomotive powinna zadebiutować kilka miesięcy wcześniej.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?