Spis treści
Škoda Kodiaq II. Jakie silniki do wyboru?
Škoda Kodiaq drugiej generacji oferuje nową gamę układów napędowych, w tym hybrydowy napęd typu plug-in o mocy systemowej 150 kW (204 KM). Akumulator wysokonapięciowy o pojemności 25,7 kWh zapewni całkowicie elektryczny zasięg ok. 100 kilometrów. Obsługuje on ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW, np. z wallboxa. Akumulator można uzupełnić jeszcze sprawniej na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 50 kW.
Pojazd będzie ponadto dostępny w wersjach z dwoma silnikami wysokoprężnymi i dwoma silnikami benzynowymi o mocy od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM). Podstawowy wariant benzynowy 1.5 TSI oznacza również debiut technologii miękkiej hybrydy w tej serii modelowej. Silniki TDI 142 kW (193 KM) i TSI 150 kW (204 KM) są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła, a wszystkie pięć jednostek napędowych spełnia normę emisji spalin Euro 6e. Wszystkie nowe wersje modelu Kodiaq posiadają w automatyczną skrzynię biegów DSG.
Škoda Kodiaq. Jakie systemy bezpieczeństwa?
Model dostępny jest z 12,9-calowym wyświetlaczem systemu Infotainment oraz reflektorami Matrix LED drugiej generacji. Pojemność bagażnika pozostaje bardzo duża - od 340 do 845 litrów dla wersji siedmiomiejscowej oraz 910 litrów dla wersji pięciomiejscowej.
Škoda Kodiaq drugiej generacji oferuje najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego, w tym aż dziewięć poduszek powietrznych oraz ulepszone systemy Crew Protect Assist i Emergency Assist. Gdy tylko czujniki wykryją awaryjne hamowanie lub zbliżającą się kolizję - Crew Protect Assist automatycznie zamyka okna oraz panoramiczny dach, aktywuje światła awaryjne i napina przednie pasy bezpieczeństwa. Emergency Assist zmniejsza natomiast ryzyko wypadku w sytuacji, gdy kierowca nie jest już w stanie kontrolować pojazdu. W takim przypadku system przejmuje kontrolę nad pasem ruchu, włącza światła awaryjne i uruchamia hamulce, aby stopniowo zatrzymać pojazd.
Parkowanie za pośrednictwem aplikacji
Już w 2024 roku dla modelu Kodiaq drugiej generacji dostępny będzie także nowy system Remote Park Assist. Umożliwi on manewrowanie SUV-em w ciasnych miejscach parkingowych z zewnątrz auta także za pomocą aplikacji w smartfonie. Telefon będzie działać jak pilot zdalnego sterowania. Podczas manewru parkowania system wykryje zbliżające się obiekty lub pieszych, aby automatycznie zapobiegać kolizjom.
Światowa premiera modelu będzie miała miejsce w IV kwartale br.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?