S
koda Superb III była przełomowa pod względem designu i technologii. Nigdy wcześniej w modelu tym nie wykorzystano tak wielu rozwiązań „Simply Clever” i nie wygospodarowano aż tyle miejsca dla kierowcy, pasażerów i ich bagażu. O jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa dba szeroki wachlarz zaawansowanych systemów wspomagających przejętych z klasy wyższej, jeszcze więcej uwagi zwrócono także na kwestie komfortu i ochrony środowiska.
Sukces tego modelu został poparty nie tylko nieustającą falą zamówień napływających z całego świata, ale i przyznaniem licznych nagród przez niezależnych specjalistów, w tym także prestiżowej „Red Dot Award” za najwyższą jakość designu i tytuł Samochodu Roku w wielu europejskich krajach.
Od roku 2001 model Superb stoi na samym szczycie gamy modelowej czeskiej marki. Nawiązuje on do wspaniałych tradycji reprezentacyjnych, pożądanych limuzyn z Mladá Boleslav z początku wieku. Model Laurin & Klement FF pochodzący z 1907 roku był pierwszym ośmiocylindrowym samochodem w Europie Środkowej.
W latach 20. pierwszy prezydent Czechosłowacji Tomáš Garrigue Masaryk jeździł luksusową limuzyną Skoda Hispano-Suiza. Skoda 860 była imponującym widokiem na ulicach miast na początku lat 30. Rok 1934 przyniósł pierwszy model ze słowem Superb w nazwie: była to Skoda 640 Superb.
67 lat później, w roku 2001, Skoda Superb raz jeszcze stanęła na szczycie gamy modelowej marki. Pierwsza generacja produkowana w latach 2001–2008 była klasyczną limuzyną, wyznaczającą nowe standardy, szczególnie w zakresie przestronności. Druga generacja zaprezentowana została w roku 2008 i przyniosła nowe, funkcjonalne rozwiązania, więcej nowoczesnych technologii i atrakcyjny ponadczasowy design. Od 2009 roku model oferowany jest także jako pojemne kombi. Najnowsza generacja tej wersji zjeżdża z taśm produkcyjnych od czerwca 2015 roku.
Przed produkcją najnowszej Skody Superb producent poczynił w fabryce w Kvasinach ogromne inwestycje w technologie, montaż i logistykę. Nowy dział nadwozi sam w sobie pochłonął 1,7 miliarda koron czeskich (ok. 227 milionów złotych). Teraz obiekt w Kvasinach przygotowywany jest do nowej kampanii modelowej w segmencie SUV.
Do 2018 roku Skoda chce zainwestować łącznie kolejne 1,15 miliarda złotych i stworzyć kolejne 2 000 miejsc pracy. Wydajność zakładu będzie stopniowo zwiększana do 280 000 samochodów rocznie. W Kvasinach znajduje się jedna z trzech fabryk Skody w Republice Czeskiej. Pracuje tam obecnie ponad 5 000 osób, co czyni Skodę jednym z największych pracodawców w tym regionie kraju.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?