Smart walczy o amerykańskiego klienta

źródło: Mototarget.pl
Fot: Smart
Fot: Smart
Smart ma za sobą kiepski rok w USA. Dlatego Mercedes wprowadza nową strategię, która ma umocnić markę na rynku i podnieść słupki sprzedaży.

Może to stereotyp, ale Amerykanie nie lubią małych samochodów. Fiat, który

Fot: Smart
Fot: Smart

swój powrót do USA zaczął od modelu 500, doznał porażki. Smart jak się okazuje wcale nie ma łatwiejszego życia. W tym roku marka sprzedała ok. 4 tys. egzemplarzy. Mało, ale to nie przeraża Mercedesa, który nie chce oddać amerykańskiego rynku bez walki.

Koncern zajmie się Smartem osobiście, a nie jak było do tej pory poprzez pośrednika - firmę Penske. Kierownictwo Mercedesa doszło do wniosku, że firma ta nie posiada odpowiednich środków m.in. na promocję. Ponoć od 3 lat Smart nie jest reklamowany w amerykańskiej telewizji. W rezultacie wielu mieszkańców USA nie zna rozwiązań, które oferuje niemiecki "maluch". Mercedes przyznaje, że rozpoznawalność marki jest znikoma. Koncern chce wpisać się nową kampanią marketingową w aktualne realia. Kryzys wymusza na klientach oszczędność, a Smart oferuje niskie spalanie.

Kolejnym pomysłem na Smarta jest zmiana organizacji sieci dilerskiej. Rozwiązano umowy ze wszystkimi przedstawicielami, którzy oferowali Smarta, a jednocześnie nie byli dilerem Mercedesa. Aktualnie Smart oferowany jest w 50 punktach na terenie USA. Nowy system sprzedaży przewiduje również leasing dla modeli benzynowych i elektrycznych.

Pytanie, czy te działania wystarczą? Fiat zadbał o odpowiednią kampanię z międzynarodową gwiazdą, ale to na niewiele się zdało. Może Amerykanie naprawdę nie lubią małych samochodów?

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty