Pomimo spadku sprzedaży o 900 pojazdów, liderem na rynku pozostaje Skoda. Ze względu na duży spadek sprzedaży, Fiat stracił swoją pozycję na rzecz Forda, a Toyota w rankingu spadła z 4. na 7. pozycję.
**CZYTAJ TAKŻE
Świetne wyniki sprzedaży FerrariVolvo liderem sprzedaży w klasie premium
**
W okresie od stycznia do września tego roku, prywatni użytkownicy zarejestrowali 106 tys. aut. To aż o 13,1 tys. mniej niż rok temu. Historycznemu liderowi tego segmentu, Fiatowi, powodzi się najgorzej. Firma znalazła na swoje pojazdy 3,9 tys. mniej klientów niż w zeszłym roku i utraciła pozycję lidera, na której zastąpiła ją Skoda. Fiat zdecydował się na wyprzedaż rocznika 2010, co ma na celu odwrócenie tej tendencji.
Spadek sprzedaży zanotowało większość marek z pierwszej dziesiątki, a w szczególności Opel, Toyota i Volkswagen. Tylko Nissanowi udało się znaleźć nabywców na 600 aut więcej niż rok temu. Dzięki temu, w tegorocznym rankingu znalazł się na 7. pozycji.
Zdecydowanie lepiej wyglądają wyniki rejestracji samochodów firmowych. Zarejestrowano 125,8 tys. pojazdów czyli o 4 tys. więcej niż w zeszłym roku. Stanowią one już 54% rynku, a nie połowę tak jak rok temu.
Na pozycję lidera powrócił Ford. W 2010 roku utracił ją na rzecz Skody. Po słabym początku roku zaczął systematycznie odrabiać straty. Na koniec września ma prawie 600 sprzedanych pojazdów więcej niż Skoda i najprawdopodobniej utrzyma pozycję lidera.
Najwięcej klientów straciła Toyota oraz w mniejszym stopniu wspomniana już Skoda i Fiat. Pozostałe marki korzystają ze wzrostu w segmencie firm, kompensując tym samym słabszą sprzedaż dla klientów indywidualnych.
Źródło: Carmarket.com.pl
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?