Jedną z kluczowych dat dla powstania firmy jest rok 1954. Wtedy to zostało założone przedsiębiorstwo Ha Dong-hwan Motor, które zajmowało się produkcją pojazdów użytkowych. Wytwarzało m.in. ciężarówki, autobusy, a także pojazdy specjalne, a wśród nich np. wozy strażackie. Ważny jest także rok 1955, gdyż wtedy zostaje założona kolejna firma, która odegrała później rolę w historii koncernu. Powstałe przedsiębiorstwo Shinjin zajmuje się produkcją autobusów, a w późniejszym czasie montowało także samochody m.in. dla Toyoty i General Motors.
Co prawda od 1939 roku funkcjonuje koncern Ssangyong, ale działał np. w branży wydawniczej, budowlanej czy paliwowej. W 1986 roku przejął on firmę Dong-A będącą następcą połączonych firm Ha Dong-hwan Motor i Sinjin Automobiles. To właśnie od tego czasu marka ta zaczęła pojawiać się na produkowanych autach.
Cofnijmy się jednak do roku 1960. Wtedy to firma Sinjin Automobiles powołuje do życia spółkę Sinjin Publica, która wkrótce zaczyna wytwarzać samochody osobowe na licencji Toyoty. Oferowane były takie modele jak Sinjin Crown i Shinshuno z 1963 roku, Sinjin Corona z 1966 oraz Sinjin Ace i Sinjin Truck z 1966.
Toyota to nie jedyny producent z którym koreańskie przedsiębiorstwo nawiązało współpracę W 1972 roku rozpoczyna współdziałanie z General Motors. Wtedy też powstała spółka General Motors Korea. Warto dodać, że w 1982 roku zostaje ona kupiona przez Daewoo Group, a rok później działa jako Daewoo Motors.
W 1974 roku powołana do życia zostaje spółka z American Motors – Sinjin Jeep Company. Wcześniej powstaje pierwszy Jeep wyprodukowany przez Sinjin, a na licencji Jeepa CJ-7 w 1983 roku rozpoczyna się produkcja SsangYonga Korando. Najpierw samochód eksportowano do Japonii, a potem pojawił się także na rynku europejskim. Druga generacja SUV-a dostępna jest od 1997 do 2006 roku, a trzecia odsłona produkowana jest od 2011 roku.
W 1991 roku producent podejmuję współpracę z Mercedesem. Na niemieckiej licencji Ssangyong wytwarza silniki oraz skrzynie biegów. W pierwszej połowie lat 90. XX wieku SsangYong produkuje m.in. terenowe Korando K4, które nawiązuje do Jeepa CJ, Korando nowej generacji, Korando Family bazująca na Isuzu Trooperze oraz Muso. W 1997 roku firma SsangYong wchodzi do segmentu samochodów osobowych luksusowym autem Chairman.
Druga połowa lat 90. XX wieku to okres zmagań z azjatyckim kryzysem gospodarczym. W tym celu firma na krótko łączy się z Grupą Daewoo. Potem marka występuje samodzielnie, a od 2004 roku 49% akcji koncernu kupuje Shanghai Automotive Industry Corporation – producent z Chin. Rok 2010 to nowy rozdział w historii marki, gdyż przejęta zostaje przez indyjską spółkę Mahindra & Mahindra Limited.
Z aut warto wymienić także model Rexton, który oparty jest na Mercedesie Klasy M. Od 2004 roku produkowany jest również van SsangYong Rodius, a rok później crossover SsangYong Actyon.**
Wybrane najważniejsze daty z historii marki
1954 – powstaje firma Ha Dong-hwan Motor
1955 – założone zostaje przedsiębiorstwo Shinjin Automobiles
1960 – Sinjin Automobiles rozpoczyna współpracę z Toyotą
1972 – Sinjin Automobiles nawiązuje współpracę z General Motors
1983 – SsangYong Korando
1986 – Ssangyong przejął firmę Dong-A
1991 – nawiązanie współpracy z Mercedesem
1997 – SsangYong Korando II
1997 – SsangYong Chairman
1998 – SsangYong Korando Family
1999 – SsangYong Musso
1999 – SsangYong na krótki okres łączy się z Daewoo
2001 – SsangYong Rexton
2004 – SsangYong Rodius
2005 – SsangYong Actyon
[b]2010 – [/b]przejęcie przez spółkę Mahindra & Mahindra Limited
2011 – SsangYong Korando III
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?