Suzuki Swift Sport. Mocny, lekki i zwinny

(ip)
Suzuki Swift Sport Źródłem mocy jest 1.4 BoosterJet - turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje 140 KM przy 5500 obr./min oraz 230 Nm w zakresie 2500-3500 obr./min. Swift Sport nie jest więc najmocniejszym modelem w klasie, jednak niską masą (970 kg) dystansuje wszystkich rywali.Fot. Marek Perczak
Suzuki Swift Sport Źródłem mocy jest 1.4 BoosterJet - turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje 140 KM przy 5500 obr./min oraz 230 Nm w zakresie 2500-3500 obr./min. Swift Sport nie jest więc najmocniejszym modelem w klasie, jednak niską masą (970 kg) dystansuje wszystkich rywali.Fot. Marek Perczak
Najmocniejsze wersje Suzuki Swift zawsze urzekały charakterem. Zaprezentowany właśnie Swift Sport jest pierwszym modelem z rodziny wyposażonym w turbodoładowany silnik. Nie dość, że przybyło mocy i momentu obrotowego, to auto jest lżejsze od poprzednika.

Źródłem mocy jest 1.4 BoosterJet - turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje 140 KM przy 5500 obr./min oraz 230 Nm w zakresie 2500-3500 obr./min. Swift Sport nie jest więc najmocniejszym modelem w klasie, jednak niską masą (970 kg) dystansuje wszystkich rywali.

Auto jest niższe i szersze od dotychczasowego modelu, co w połączeniu z wydłużonym rozstawem osi oraz sztywniejszą i lżejszą płytą podłogową - znaną z Baleno platformą Heartect - zapewni dobre właściwości jezdne. W zawieszeniu pracują amortyzatory Monroe, grubsze stabilizatory oraz tylna belka, którą wykonano specjalnie dla wersji Sport.

Z zewnątrz Swift Sport wyróżnia się pakietem aerodynamicznym, 17-calowymi kołami, dwiema rurami wydechowymi, a także dostępnością żółtego lakieru Champion Yellow. Sportowych akcentów nie zabrakło też w kabinie. Wśród nich znajdziemy mocniej wyprofilowane fotele, pionowo zawieszone wskazówki prędkościomierza i obrotomierza z czerwonym tłem, trójramienną kierownicę i lekko zwrócona w stronę prowadzącego konsolę środkową.

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata

Jak sprawdza się Hyundai i30?

Duży nacisk Suzuki położyło na bezpieczeństwo. W Swifcie zastosowano system przeciwdziałania kolizjom Dual Sensor Brake Support (DSBS). Wykorzystuje on kamerę i czujnik laserowy wraz z automatycznymi światłami drogowymi, które dostosowują wysokość padania wiązki światła do otoczenia pojazdu. Pakiet obejmuje także aktywny tempomat, który automatycznie zachowuje zadaną odległość do samochodu jadącego przed Swiftem.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty