Źródłem mocy jest 1.4 BoosterJet - turbodoładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa oferuje 140 KM przy 5500 obr./min oraz 230 Nm w zakresie 2500-3500 obr./min. Swift Sport nie jest więc najmocniejszym modelem w klasie, jednak niską masą (970 kg) dystansuje wszystkich rywali.
Auto jest niższe i szersze od dotychczasowego modelu, co w połączeniu z wydłużonym rozstawem osi oraz sztywniejszą i lżejszą płytą podłogową - znaną z Baleno platformą Heartect - zapewni dobre właściwości jezdne. W zawieszeniu pracują amortyzatory Monroe, grubsze stabilizatory oraz tylna belka, którą wykonano specjalnie dla wersji Sport.
Z zewnątrz Swift Sport wyróżnia się pakietem aerodynamicznym, 17-calowymi kołami, dwiema rurami wydechowymi, a także dostępnością żółtego lakieru Champion Yellow. Sportowych akcentów nie zabrakło też w kabinie. Wśród nich znajdziemy mocniej wyprofilowane fotele, pionowo zawieszone wskazówki prędkościomierza i obrotomierza z czerwonym tłem, trójramienną kierownicę i lekko zwrócona w stronę prowadzącego konsolę środkową.
Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata
Jak sprawdza się Hyundai i30?
Duży nacisk Suzuki położyło na bezpieczeństwo. W Swifcie zastosowano system przeciwdziałania kolizjom Dual Sensor Brake Support (DSBS). Wykorzystuje on kamerę i czujnik laserowy wraz z automatycznymi światłami drogowymi, które dostosowują wysokość padania wiązki światła do otoczenia pojazdu. Pakiet obejmuje także aktywny tempomat, który automatycznie zachowuje zadaną odległość do samochodu jadącego przed Swiftem.
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?