Tak wygląda elektryczny Maybach. Zobacz jak został wyposażony!

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV rozwija moc 484 kW i osiąga do 600 km zasięgu (dane wstępne). Standardowo jest wyposażony w napęd wszystkich kół 4MATIC.
Mercedes-Maybach EQS 680 SUV rozwija moc 484 kW i osiąga do 600 km zasięgu (dane wstępne). Standardowo jest wyposażony w napęd wszystkich kół 4MATIC. Mercedes-Maybach
Legendarna marka Mercedes-Maybach wkracza w nową erę, przedstawiając swój pierwszy seryjny model z napędem w 100% elektrycznym – Mercedes-Maybach EQS 680 SUV. Wprowadzenie na rynek w Chinach rozpocznie się wiosną 2024 r., a następnie nowość pojawi się w Europie.

Mercedes-Maybach EQS 680 SUV rozwija moc 484 kW i osiąga do 600 km zasięgu (dane wstępne).
Standardowo jest wyposażony w napęd wszystkich kół 4MATIC.

Status nowego modelu definiuje gwiazda Mercedesa na masce. Przód charakteryzuje też typowy dla marki czarny panel z pionowymi, chromowanymi listwami o trójwymiarowej głębi. Jego rozległa powierzchnia po raz pierwszy jest w pełni zasłonięta. Zaawansowany zestaw czujników radarowych został zabudowany, tak aby był niewidoczny. Na całej powierzchni panelu zastosowano ind, który jest przepuszczalny dla promieniowania radarów. Cienki, błyszczący, srebrny materiał pokryto czarnym lakierem.

Chromowaną listwę, która tworzy całość z pasem świetlnym standardowych reflektorów DIGITAL LIGHT, zdobi dyskretnie wkomponowany klasyczny napis MAYBACH. Chromowane, subtelne listwy znalazły się również na wlocie powietrza w zderzaku. Reflektory DIGITAL LIGHT witają i żegnają użytkownika specjalnym pokazem świetlnym. Na powitanie pod wszystkimi drzwiami świeci animowana projekcja wzoru Maybacha.

Tak wygląda elektryczny Maybach. Zobacz jak został wyposażony!

Z profilu uwagę zwracają wyraziste chromowane obramowania bocznych szyb oraz okładziny środkowych słupków, podkreślające długość tylnej części kabiny. Pojazd zwraca uwagę dwukolorowym lakierem z filigranowym prążkowaniem. Lakier jest nakładany ręcznie zgodnie z kryteriami najwyższej jakości i występuje w pięciu kombinacjach: srebrny high-tech/czerń obsydianu, srebrny high-tech/niebieski nautic, czerń obsydianu/szarość selenitu, czerń obsydianu/złoto kalahari oraz brązowy velvet/czerń onyksu.

Jeśli kierowca zbliży się do pojazdu z boku na odległość mniejszą niż 6 m, wysuwają się klamki drzwi. Gdy odległość do samochodu zmniejsza się poniżej około 1,5 m, drzwi kierowcy otwierają się automatycznie. Tę wyjątkową funkcję powitalną można włączyć lub wyłączyć na centralnym wyświetlaczu systemu MBUX. Wszystkie pozostałe drzwi można otwierać i zamykać zdalnie, kluczykiem lub za pośrednictwem ekranu MBUX-a z przodu lub z tyłu. Co więcej, drzwi kierowcy zamykają się automatycznie również po naciśnięciu pedału hamulca.

Centralny wyświetlacz zaczyna się od znajomego ekranu głównego i tak zwanej warstwy zerowej. W tym podstawowym ustawieniu dominuje mapa nawigacyjna. Kierowca może wykonać stąd 80% najczęstszych interakcji bezpośrednio, bez zmiany aplikacji. System reaguje w zależności od sytuacji i jest spersonalizowany dzięki inteligentnym sugestiom.

Funkcjonalna zawartość oraz struktura obsługi wszystkich trzech wyświetlaczy bazują na interfejsach z modelu EQS SUV marki Mercedes-Benz. Ich wygląd można dostosować za pomocą trzech stylów wyświetlania (dyskretny, sportowy, MAYBACH) i trzech trybów prezentowania informacji (nawigacja, wsparcie, usługi). W dyskretnym stylu zawartość zostaje maksymalnie zredukowana i harmonijnie skoordynowana z wybranym kolorem nastrojowego oświetlenia.

Tak wygląda elektryczny Maybach. Zobacz jak został wyposażony!

Dzięki dwóm 11,6-calowym wyświetlaczom w oparciach przednich siedzeń pasażerowie z tyłu mogą korzystać z tej samej szerokiej gamy funkcji informacyjno-rozrywkowych oraz komfortu, co osoby z przodu. Standardowy system rozrywki MBUX High-End Rear Seat Entertainment pozwala łatwo i szybko udostępniać zawartość różnych wyświetlaczy. Z poziomu tylnych siedzeń możliwe jest również wybieranie i modyfikowanie celów nawigacji. Standardowe wyposażenie obejmuje tylny tablet MBUX, którego można używać także poza pojazdem, oraz Asystenta wnętrza MBUX.

Podobnie jak przednie siedzenia, standardowe tylne fotele Executive są wyposażone w wentylację, funkcję masażu oraz ogrzewanie karku i ramion. Do dyspozycji jest też masaż łydek oraz pakiet szoferski. Gdy tylko pasażer z prawej strony zechce rozłożyć swoje siedzenie, fotel przed nim automatycznie przesunie się do przodu. W każdy ze słupków C wbudowano stylową lampę. Adaptacyjne tylne oświetlenie oferuje dodatkowe lampki do czytania w uchwytach i pasy świetlne w podsufitce.

System audio liczy 15 głośników: dwa przednie głośniki basowe w przestrzeni na nogi, jeden głośnik średniotonowy i jeden wysokotonowy w każdych drzwiach, dwa głośniki 3D w podsufitce, dwa głośniki surround w pokrywie bagażnika oraz głośnik centralny w desce rozdzielczej. Ponadto w każdym fotelu umieszczono po dwa wzbudniki. Bezpośrednie odtwarzanie dźwięków rozchodzących się w wypełnieniu siedzenia sprawia, że wrażenia słuchowe stają się czterowymiarowe. Osoby na przednim fotelu z przodu oraz pasażerowie z tyłu mogą również korzystać z dźwięku 4D w słuchawkach, a brzmienie można dostosować indywidualnie do każdego profilu użytkownika MBUX.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty