Symulacja czterdziestu lat użytkowania
Przed wprowadzeniem modeli na rynek, dzięki licznym ocenom wytrzymałości materiałów na stanowiskach testowych i w laboratorium, pracownicy Škody symulują 40 lat rzeczywistego użytkowania pojazdu.
- W ciągu kilku miesięcy pojazdy Škody mogą pokonać ponad milion kilometrów w ruchu miejskim, na wiejskich drogach i autostradach – jest to dystans, na który przeciętny klient potrzebowałby 40 lat - mówi Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.
[polecamy] 25367913 [/polecany]
- Przed rozpoczęciem produkcji seryjnej oceniamy wszystkie z około 7 tys. komponentów. Nasze rygorystyczne programy testowe dostarczają dokładnych danych na temat odporności, trwałości i jakości każdej części. Dzięki tym ekstremalnym testom uzyskujemy wgląd w parametry, takie jak wytrzymałość termiczna, a nawet trwałość farb i wykończeń. Dokładamy wszelkich starań, aby zidentyfikować i wdrożyć wszelkie niezbędne poprawki - dodaje Florian Weymar, kierownik działu zapewnienia jakości Škoda Auto.
Obszerne, wieloletnie testy
Podczas gdy pierwsze wirtualne testy nowego modelu przeprowadzane są mniej więcej cztery lata przed jego debiutem, rzeczywiste jazdy rozpoczynają się około dwa lata później. Sesje te dokładnie badają ogólną jakość i trwałość pojazdu – od podwozia i nadwozia po układy napędowe i elektryczne, zapewniając świetne osiągi nawet w najtrudniejszych warunkach. Ponadto wiele pojedynczych komponentów oraz całych zespołów, takich jak nowy system DCC Pro czy reflektory TOP LED Matrix, są poddawane testom na specjalnych stanowiskach i w laboratorium.
[polecamy] 25363327 [/polecany]
Konfrontacja ze skrajnościami
Przed nadchodzącą światową premierą nowe generacje Škody Superb i Kodiaq przeszły testy w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Pojazdy poddano działaniu niskich temperatur na kole podbiegunowym, sięgających do -30°C, a także testom w palącym upale w Hiszpanii, Afryce oraz na pustyni w Arizonie, gdzie temperatura dochodzi do 50°C. Oceny dostarczyły również szczegółowych informacji o zachowaniu termicznym nowego hybrydowego układu napędowego typu plug-in.
Dodatkowe wyzwania: holowanie i ocena ładowania
Zupełnie nowe modele Superb i Kodiaq z powodzeniem sprawdziły się jako pojazdy holownicze na drodze Grossglockner w Austrii. Testy na drogach górskich o nachyleniu sięgającym 13% dostarczyły cennych informacji dotyczących skuteczności hamulców i regulacji termicznej. Z racji tego, że obie serie modeli będą również dostępne w wersjach PHEV o zasięgu elektrycznym przekraczającym 100 km, pracownicy Škody ocenili również infrastrukturę ładowania.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?