Mierzący prawie pięć metrów długości liftback jest produkowany od dwóch lat. Napędzane na tył auto teraz będzie dostępne także w wersji z napędem wszystkich kół. Pozwala na to drugi silnik elektryczny umieszczony z przodu. Zależenie od rodzaju baterii zamontowanych w samochodzie (60 lub 85 kWh) i obecności pakietu podnoszącego osiągi, Tesla Model S z napędem na cztery koła będzie oznaczona 60D, 85D lub P85D.
W najmocniejszej wersji od 0 do 100 km/h ma rozpędzać się w 3,2 s. a prędkość maksymalna powinna przekroczyć 200 km/h. Zasięg na jednym ładowaniu zależnie od wersji ma wynosić od 360 do 472 km.
Samochód ma mieć nowoczesne wyposażenie, znane z innych luksusowych aut. Będą tu asystenci zmiany pasa ruchu, aktywny tempomat czy automatyczny hamulec. Elon Musk, założyciel firmy Tesla, zapowiada w Tesli Model S D będzie też układ działający podobnie jak autopilot - auto ma jechać swoim pasem nawet, gdy kierowca puści kierownicę. A gdy włączy kierunkowskaz, samochód sam zmieni pas.
Tesla produkuje też roadstera, oczywiście z napędem elektrycznym, a w kolejnych latach jej ofertę ma uzupełnić SUV. Samochody amerykańskiej firmy są drogi (co najmniej 70 tys. dol.), a sieć stacji ładowania - nawet w USA, gdzie auta elektryczne cieszą się większym wzięciem niż w Europie - zbyt skromna.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?