Nowy model Priusa, który debiutuje w tym roku w Europie, otrzymał zupełnie nowy układ hybrydowy piątej generacji z funkcją ładowania z gniazdka, oparty na 2,0-litrowym silniku benzynowym o mocy 152 KM oraz 163-konnym silniku elektrycznym. Napęd o łącznej mocy 223 KM pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 s, co sytuuje pod tym względem nowego Priusa w jednym rzędzie ze sportową Toyotą GR86.
Dla porównania, coupe GR86 z 234-konnym silnikiem 2.4 Boxer i manualną skrzynią biegów potrzebuje 6,3 s, by rozwinąć prędkość 100 km/h, a ten sam model ze skrzynią automatyczną – 6,9 s.
Prius piątej generacji został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o jeździe w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Wystarczą 4 godziny, by naładować jego baterie do pełna przy użyciu ładowarki 3,5 kW. Średni zasięg w trybie EV na jednym ładowaniu sięga maksymalnie 72-86 km wg WLTP, w zależności od wersji wyposażenia. W warunkach miejskich można uzyskać jeszcze lepsze wyniki, nawet powyżej 100 km.
Producent deklaruje, że auto potrzebuje średnio od 0,5 l/100 km paliwa i emituje od 11 g/km CO2, a zużycie energii podczas jazdy w trybie EV wynosi średnio od 11,4 kWh na 100 km.
Zasięg Priusa można dodatkowo zwiększyć, wybierając wersję wyposażenia Executive z panelami fotowoltaicznymi na dachu auta. Generowana przez nie odnawialna energia ze słońca pozwoli wydłużyć jazdę w trybie EV nawet o 8 km dziennie, a w czasie wielodniowego postoju naładować baterię do pełna.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?