Używany Hyundai i30 III (2017-obecnie). Jakie ma wady i zalety?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Hyundai i30 III, jak każde inne auto, może mieć pewne usterki, które pojawiają się z czasem i eksploatacją. Mimo to model ten jest uważany za dobrze wykonane i niezawodne auto, a jego usterki są stosunkowo rzadkie.

Oto kilka typowych problemów, z jakimi może się zetknąć właściciel:

  • usterki elektryczne: Problemy z elektryką, takie jak usterki oświetlenia, usterki audio czy problemy z komputerem pokładowym, są jednymi z najczęstszych, choć stosunkowo prostych do wyeliminowania;
  • problemy z hamulcami: W niektórych przypadkach właściciele raportują o problemach z hamulcami, takich jak hałas podczas hamowania, szybkie zużycie klocków itp.;
  • usterki silnika: Problemy z silnikiem, takie jak brak mocy lub niestabilne obroty, są rzadkie, ale niektórzy właściciele skarżą się na tego typu problemy, głównie w silnikach 1.4 T-GDI;
  • problemy z układem klimatyzacji: Problemy z klimatyzacją, takie jak niedziałający wentylator, nieszczelność układu czy brak chłodzenia, są również dość częste;
  • usterki zawieszenia: W niektórych przypadkach właściciele skarżą się na usterki zawieszenia, takie jak stukanie lub niestabilne prowadzenie podczas szybszej jazdy w zakrętach.

Pomimo tych usterek, Hyundai i30 III jest uważany za dobrze wykonane i niezawodne auto. Ważne jest, aby regularnie serwisować samochód i natychmiast naprawiać ewentualne usterki, aby uniknąć poważniejszych problemów w przyszłości. Właściciele powinni również korzystać ze sprawdzonych i godnych zaufania mechaników, aby upewnić się, że wszystkie naprawy są wykonywane w odpowiedni sposób, w związku z tym niezbędne jest, aby oglądany egzemplarz miał pełną historię serwisową.

W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami widocznych było około 600 ogłoszeń dotyczących Hyundaia i30 III, jest więc w czym przebierać. Przykładowo model z 2020 roku w wersji Classic+ z silnikiem 1.5 DPI i przebiegiem 60 000 kilometrów to koszt około 60 000 złotych. Za wersję Premium z nadwoziem Fastback, silnikiem 1.4 T-GDI i przebiegiem około 40 000 kilometrów z 2019 roku trzeba zapłacić około 70 000 złotych.

Używany Hyundai i30 III zalety:

  • nieźle wykończone i świetnie wyposażone wnętrze (np. wentylowane fotele);
  • dość dynamiczne jednostki napędowe (szczególnie 1.5 T-GDI);
  • wysoki komfort podróży i przyjemne prowadzenie;
  • trzy wersje nadwoziowe, w tym atrakcyjny Fastback;
  • spory i praktyczny bagażnik.

Używany Hyundai i30 III wady:

  • trochę staromodny system i niedopracowane moduły wsparcia i bezpieczeństwa;
  • miejsce nad głową na kanapie jest niewystarczające dla wyższych pasażerów;
  • zużycie paliwa jednostek benzynowych trochę wyższe niż u konkurencji;
  • trochę słabe wyciszenie wnętrza;
  • braki w wyposażeniu dot. bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty