Volkswagen ID. Buzz GTX. Napęd na cztery koła i 340 KM mocy. Jakie ma wyposażenie?

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Przedsprzedaż ID. Buzz GTX rozpocznie się latem.
Przedsprzedaż ID. Buzz GTX rozpocznie się latem. Volkswagen
Volkswagen Samochody Dostawcze zaprezentował premierowo nowego ID. Buzz GTX o mocy 250 kW (340 KM). ID. Buzz GTX w wersji ze standardowym rozstawem osi ma na pokładzie nowy akumulator o pojemności 79 kWh (netto). Wersja z wydłużonym rozstawem osi (plus 250 mm) jest zasilana nowym akumulatorem o pojemności 86 kWh (netto). Obie wersje GTX są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MOTION.

Spis treści

Volkswagen ID. Buzz GTX. Wygląd zewnętrzny

Zderzak w stylistyce GTX z czarnym grillem wlotu powietrza o strukturze plastra miodu i nowymi bocznymi elementami prowadzącymi powietrze, nadają mu charakterystycznego wyglądu. Nowe światła do jazdy w dzień są po lewej i prawej stronie zintegrowane ze zderzakiem. Wszystkie czarne elementy nadwozia, takie jak nowy grill wlotu powietrza, elementy prowadzące powietrze, napis GTX i obudowy lusterek zewnętrznych, są wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Standardowym wyposażeniem ID. Buzz GTX są 20-calowe felgi aluminiowe Solna. Gamę obręczy kół GTX uzupełniają dwa nowe wzory 21-calowych felg aluminiowych. Standardowym wyposażeniem są matrycowe reflektory LED IQ.LIGHT. Nowy lakier w kolorze Cherry Red jest oferowany wyłącznie dla modelu ID. Buzz GTX. Ten czerwony kolor będzie konfigurowalny jako jednolite wykończenie lakieru i opcjonalnie w połączeniu z lakierem Mono Silver metallic jako wykończenie dwukolorowe.

Volkswagen ID. Buzz GTX. Jaki ma napęd?

Nowy ID. Buzz GTX jest wyposażony w dwa elektryczne silniki napędowe. Silnik o mocy 80 kW napędza przednią oś, podczas gdy silnik o mocy 210 kW napędza tylną oś. Razem tworzą napęd na wszystkie koła. Prędkość maksymalna GTX jest elektronicznie ograniczona do 160 km/h. Elektryczne silniki napędowe w ID. Buzz GTX są zasilane energią z akumulatora o pojemności 79 kWh lub 86 kWh. Akumulator o pojemności 79 kWh można ładować na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 185 kW. Przy maksymalnej wydajności ładowania w około 26 minut można go naładować od 10 do 80 procent. Natomiast akumulator 86 kWh na stacjach szybkiego ładowania DC można ładować z mocą do 200 kW. Przy maksymalnej mocy ładowania jest on również ładowany od 10 do 80 procent w około 26 minut.

Dzięki dodatkowej mocy 100 kW (136 KM) i układowi napędowemu 4MOTION, ID. Buzz GTX oferuje możliwość uciągu przyczep o większej masie. Wersja z normalnym rozstawem osi może bez wysiłku uciągnąć do 1800 kg (przyczepa hamowana, nachylenie 8 procent), podczas gdy ID. Buzz GTX z długim rozstawem osi ma maksymalny uciąg 1600 kg. Maksymalna masa przyczepy została zatem zwiększona odpowiednio o 800 i 600 kg.

Volkswagen ID. Buzz GTX. Dostępne wersje

ID. Buzz GTX ze standardowym rozstawem osi jest dostępny jako pięciomiejscowe auto z trzyosobową kanapą w tyle dzieloną w proporcjach 40:60 lub w wersji sześciomiejscowej, z dwoma pojedynczymi fotelami w drugim i trzecim rzędzie. ID. Buzz GTX z dłuższym rozstawem osi będzie dostępny także jako auto pięcio- lub sześcioosobowe z fotelami w identycznej konfiguracji, a dodatkowo pojawi się możliwość zamówienia wersji siedmiomiejscowej, z trzyosobową kanapą w drugim rzędzie i dwoma pojedynczymi fotelami w trzecim rzędzie. Siedzenia w drugim rzędzie można przesuwać wzdłużnie o 150 mm (auto ze standardowym rozstawem osi) lub o 200 mm (model z długim rozstawem osi).

Volkswagen ID. Buzz GTX. Pojemność bagażnika

Pojemność bagażnika ID. Buzz GTX w wersji ze standardowym rozstawem osi i pięcioma miejscami wynosi od 1121 litrów (do górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń) do 2123 litrów (złożona tylna kanapa, załadunek do górnej krawędzi oparć przednich siedzeń). ID. Buzz GTX z długim rozstawem osi jest jeszcze bardziej przestronny: po załadowaniu do górnej krawędzi oparć drugiego rzędu siedzeń dostępna jest pojemność 1340 litrów. Przy tylko dwóch pasażerach w przodzie, dłuższy ID. Buzz GTX może pomieścić do 2469 litrów bagażu. Nawet jeśli na pokładzie znajduje się siedem osób, ID. Buzz GTX może pomieścić za trzecim rzędem siedzeń 306 litrów bagażu. W zależności od konfiguracji siedzeń, obie wersje ID. Buzz GTX mogą być wyposażone w podłogę bagażnika typu Multiflex. Można ją ustawić na dwóch poziomach i uzyskać – po złożeniu tylnych siedzeń – płaską przestrzeń ładunkową.

Volkswagen ID. Buzz GTX. Nowy sprzęt, oprogramowanie oraz ChatGPT

ID. Buzz GTX poszczycić się może gruntownie zaktualizowaną gamą sprzętu i oprogramowania. Nowością na pokładzie jest wyświetlacz head-up display (opcjonalny) oraz najnowsza generacja systemów infotainment (standard) z nową nawigacją menu i grafiką, a także z szybszym procesorem. Ekran dotykowy systemu ma teraz przekątną 12,9 cala zamiast 12,0 cala (przekątna 33 cm zamiast 30 cm). Nowością jest także podświetlany pasek dotykowy do regulacji temperatury i głośności. Nowy asystent głosowy IDA4 jest obsługiwany za pomocą poleceń wydawanym naturalnym głosem. Umożliwia on nie tylko sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, ale także udziela odpowiedzi na pytania z zakresu wiedzy ogólnej, korzystając z połączenia online z bazami danych, takimi jak Wikipedia. Innowacyjny asystent głosowy IDA jest dodatkowo zintegrowany z chatem ChatGPT (AI/sztuczna inteligencja). Kolejną nowością jest aplikacja Wellness, która wykorzystuje wstępnie skonfigurowane programy do dostosowywania różnych funkcji pojazdu w celu poprawy samopoczucia podczas jazdy lub ładowania. Kolejną nowością jest system ostrzegania podczas wysiadania. Ostrzega on o pojazdach silnikowych i rowerach zbliżających się od tyłu po otwarciu drzwi.

Przedsprzedaż ID. Buzz GTX rozpocznie się latem.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty