Podstawą konstrukcyjną nowego napędu pozostaje platforma MEB, stworzona specjalnie do samochodów elektrycznych Volkswagena.
Większa moc i znacznie większy moment obrotowy
Nowy układ napędowy dysponuje mocą 286 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym ok. 550 Nm. Znacznie wyższy moment obrotowy przekłada się na bardziej płynne rozwijanie mocy, co jest odczuwalne szczególnie przy wyższych prędkościach. Nowy napęd elektryczny APP550 ma lepsze parametry m.in. dzięki ulepszonemu stojanowi o większej efektywnej liczbie zwojów i większym przekroju przewodów. Wirnik wyposażono w mocniejszy magnes, wzmocniono także niektóre elementy, by były w stanie wytrzymać wyższy moment obrotowy.
Falownik – „mózg systemu”
To natężenie prądu jest czynnikiem decydującym o mocy silnika elektrycznego. Dlatego przekonstruowano falownik w taki sposób, by był w stanie dostarczyć prąd o wysokim natężeniu, co przekłada się na większą moc i sprawność. Pełni on rolę „mózgu” sterującego układem napędowym. Dzięki temu silnik napędowy może zużywać mniej energii przy mniejszych obciążeniach.
W celu zwiększenia wydajności napędu elektrycznego Volkswagen zoptymalizował szereg komponentów w układzie napędowym, w tym system zarządzania termicznego. Nowy napęd ma więc energooszczędny system chłodzenia, który działa bez napędzanej elektrycznie pompy.
Volkswagen Kassel – centrum produkcyjne elektrycznego układu napędowego
Nowy napęd trafi do samochodów w czwartym kwartale 2023 roku i będzie on produkowany w zakładzie Volkswagen Group Components w Kassel.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?