KE poinformowała o zezwoleniu na fuzję w poniedziałek wieczorem. Informacja o zamiarach firm wpłynęła do niej 22 sierpnia tego roku. Zanim została podjęta decyzja, była konieczna analiza tego, jaki wpływ może mieć ta transakcja na rynek dużych ciężarówek, autobusów, podwozi i silników Diesla. KE w swoim komunikacie zaznacza, że koncern może zostać czołowym dostawcą segmentu dużych ciężarówek na Starym Kontynencie. Będzie on także na drugim miejscu, jeśli chodzi o dostawy autobusów na europejski rynek.
**CZYTAJ TAKŻE
Suzuki chce zakończyć współpracę z VolkswagenemMAN oficjalnym partnerem programu Nowoczesna Flota**
Mimo tych faktów, KE na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań twierdzi, że rynek dużych ciężarówek i autobusów nadal będzie bardzo konkurencyjny. Niemiecki koncern wciąż będzie miał za konkurentów renomowanych producentów, takich jak Volvo, Daimler, Iveco, a także polski Solaris.
MAN posiada swoje zakłady również w Polsce. Zlokalizowane są one w okolicach Poznania i w Starachowicach. Zajmują się one produkcją autobusów. W 2010 r. wyprodukowano ich tam ponad 1,3 tys. Firma posiada także zakład w Niepołomicach, gdzie wytwarzane są pojazdy ciężarowe.
Źródło: onet.pl
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?