Cały czas rośnie popyt na modele z linii XC. Najlepiej sprzedającym się modelem marki pozostaje XC60. W Europie palmę pierwszeństwa ma model V40. Największym, pozytywnym zaskoczeniem był wzrost sprzedaży Volvo w Stanach Zjednoczonych. W ubiegłym miesiącu Amerykanie kupili 5870 samochodów Volvo, czyli 18,3 % więcej niż w sierpniu ubiegłego roku. Jest to zasługa SUV-ów tej marki. Cały czas rośnie tam zapotrzebowanie na model XC90, ale liderem sprzedaży pozostaje XC60.
W okresie od stycznia do sierpnia 2015 r. w zachodniej Europie Volvo sprzedało 118 182 samochodów (+6,5%). 49 698 aut znalazło nabywców w Chinach (-4,1%). W Szwecji na zakup Volvo zdecydowało się 41 018 klientów (+8,6%), a do USA wysłano 40 854 aut (+4,2%).
W sierpniu w Europie Volvo sprzedało 12 867 samochodów, czyli o 6,5% więcej niż przed rokiem (sierpień 2015 vs sierpień 2014). Największy wzrost (19,2%) Volvo odnotowało na swoim rynku macierzystym, w Szwecji. Europejczycy najchętniej wybierali model V40. Na drugim miejscu znalazł się XC60. Polacy mają gusta bliższe Amerykanom i najchętniej wybierają model XC60. Od lat pozostaje on najchętniej wybieranym modelem w całym segmencie premium.
W Chinach Volvo zanotowało 10% spadek, co ma bezpośredni związek ze zwolnieniem ekonomicznym tamtejszej gospodarki. W sierpniu Chińczycy kupili 5574 aut marki Volvo, przede wszystkim XC60 i S60L – produkowanym lokalnie wyłącznie na ich rynek.
XC60 to najlepiej sprzedający się model marki Volvo. W sierpniu sprzedano 9,595 tych aut (2014: 8 695), Na drugim miejscu znalazły się modele V40 i V40 Cross Country. Ich łączna sprzedaż wyniosła 6,394 sztuk (2014: 6 212). S60 znalazł 4 567 nabywców (2014: 5 251).
O tym się mówi: Piękne partnerki piłkarzy Legii Warszawa (GALERIA)
Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?