Zatem po dwóch latach startów Fordem Fiesta S2000, kielecko-krakowski duet wraca do samochodu, którym odnotowywał
sukcesy w latach 2008 i 2009 (m.in. dwukrotnie wywalczył tytuł rajdowych wicemistrzów Europy). Jest to jednak całkowicie nowa ewolucja francuskiej rajdówki.
Wersja 2012 jest szersza o 2 centymetry od poprzednika, posiada m.in. zmodyfikowane nadwozie (m.in. przeprojektowano zderzaki), silnik z nowym oprogramowaniem elektroniki, poprawiony układ wydechowy oraz nowy zestaw amortyzatorów. Samochód powstał w kieleckiej „stajni” rajdowej w 7 dni.
Przy budowie samochodu, po 8 godzin dziennie, pracowało 5 mechaników. Malowanie karoserii trwało dwa dni. Potem zaczęła się żmudna praca, polegająca na złożeniu auta z elementów i części dostarczonych przez Peugeot Sport. W aucie zamontowano ponad 10 000 części oraz 1588 metrów kabli i przewodów elektrycznych. W sezonie 2012 Synthos Cersanit Rally Team, wystąpi we wszystkich rundach mistrzostw Europy.
- Mamy szansę na rywalizację z nowymi kierowcami i stawianie sobie kolejnych wyzwań, więc z tego korzystamy. Jesteśmy świadomi naszych możliwości i potencjału. Tegoroczne Mistrzostwa Europy będą bardzo ciekawe, zmienia się sposób punktowania - każda zgłoszona załoga będzie mogła o nie walczyć. Na poszczególnych rundach pojawią się zawodnicy, którzy do tej pory nie startowali w ME przez co konkurencja będzie mocniejsza i zapewni to dodatkowe emocje – podkreślił Michał Sołowow.
Kolejną nowością jest zmiana oficjalnej nazwy zespołu, w której pojawił się koncern Synthos – jeden z największych na świecie producentów kauczuku.
Film z budowy nowego Peugeota 207 S2000:
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?