Badanie przeprowadzone przez porównywarkę cen Okazje.info pokazało, że większość internautów jest świadomych tego, że po zimie auto wymaga większej niż zwykle uwagi. Ponad 70% badanych stwierdziło, że potrzebuje ono specjalnego przygotowania do następnego sezonu. Jedynie 13,5% miało odmienne zdanie.
Zdecydowana większość (64%) respondentów po zakończeniu zimy udaje się do myjni, aby dokładnie umyć samochód, który ciężko utrzymać w czystości, gdy na dworze panują tak trudne warunki atmosferyczne. 58% badanych za obowiązkową czynność związaną z przygotowywaniem auta do wiosny uznaje z kolei wymianę opon. 39% decyduje się na dokonanie przeglądu w serwisie, a 36% dodatkowo zleca przegląd klimatyzacji. Spora grupa osób (28%) dba również o tapicerkę, którą po zimie pierze. Zdarza się również, że niektóre elementy samochodu wymagają wymiany. Z tego względu 18% badanych kupuje nowe wycieraczki, 17% dywaniki, a 10% pokrowce na siedzenia. Na tego typu akcesoria badani z reguły nie chcą jednak przeznaczać więcej niż 200 zł (24,4%). Jedynie 10,6% z nich deklaruje, że jest gotowa wydać na ten cel nawet 500 zł, a 7,7% dysponuje kwotą w okolicach 1000 zł. O jeszcze droższych gadżetach myśli już tylko 3% respondentów.Co ciekawe okazuje się, że bardziej zaangażowane w przygotowanie samochodu do wiosny są kobiety.
Opony zimowe na letnie większość ankietowanych (55%) zmienia jak tylko nastąpi polepszenie pogody. 15,6% robi to zaraz po Świętach Wielkanocnych, które mocno kojarzone się z nadejściem wiosny, a 9,8%, gdy tylko skończy się kalendarzowa zima. Dosyć duża grupa badanych (19,6%) zadeklarowała z kolei, że posiada opony całoroczne.
Respondenci biorący udział w badaniu, kupując nowe opony nie są zbyt rozrzutni. Większość z nich (57,8%) jest gotowa przeznaczyć na jedną sztukę nie więcej niż 200 zł. Wydatek w kwocie do 500 zł jest w stanie ponieść 21,6% ankietowanych, a do 1000 zł 7,2%. Opony, których wartość przekracza 1000 zł kupuje z kolei 13,4% internautów.
Ogólnopolskie badanie ilościowe realizowane techniką CAWI - przeprowadzone wśród członków społeczności badawczej Zymetrii. Realizacja badania: 26.02.2016 – 03.03.2016 r. Próba: osoby w wieku 25-60 lat, n=328.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?