Wrocław. Po remoncie na Curie-Skłodowskiej, duże szafy ograniczają kierowcom widoczność

Bartosz Józefiak
Fot. Gazeta Wrocławska
Fot. Gazeta Wrocławska
Bardzo źle zainstalowano szafki na instalację elektryczną na ulicy Marii Curie- Skłodowskiej na skrzyżowaniu z Wyspiańskiego – pisze nasz Czytelnik Tomasz Makaruk. - Jadąc w kierunku mostu Zwierzynieckiego i chcąc skręcić w prawo przed mostem w ul. Wyspiańskiego, mija się szereg szaf zza których w ostatniej chwili pojawiają się piesi i rowerzyści. Szczególnie w przypadku rowerzystów jest to niebezpieczne ponieważ kierowca dostrzega szybko wjeżdżającego na jezdnię rowerzystę w ostatniej chwili. Modernizacja ulicy powinna zwykle wiązać się z poprawą bezpieczeństwa. Niestety, tu jest inaczej. Sprawą zajął się nasz reporter, Bartosz Józefiak.
Fot. Gazeta Wrocławska
Fot. Gazeta Wrocławska

Faktycznie, na skrzyżowaniu Wyspiańskiego i Curie-Skłodowskiej zainstalowano potężne szafy. - Pieszy i rowerzysta ma tam ograniczoną widoczność czy z lewej (z ul. Curie-Skłodowskiej) ktoś nie skręca na pasy, a kierowca przez moment nie widzi pasów – twierdzi Tomasz Makaruk.

W pobliżu jest spory trawnik od ul. Wyspiańskiego na którym można by spokojnie zamontować te szafy. Podobnie bezmyślnie zainstalowano szafy na rogu ul. Skłodowskiej i Łukasiewicza. Również ograniczają widoczność kierowcom skręcającym z ul. Łukasiewicza w prawo oraz pieszym, którzy będą chcieli przejść na przystanek tramwajowy w kierunku mostu Zwierzynieckiego.

Marek Szempliński z miejskiej spółki Wrocławskie Inwestycje (to ona nadzorowała remont) mówi, że szafki zostały zainstalowane w optymalnym miejscu z punktu widzenia sieci elektrycznych. – Takie urządzenia nie mogą znajdować się w dowolnym miejscu. Ich lokalizacja wynika z projektu przebudowy drogi – mówi.

Przyznaje jednak, że problem widoczności nie był wcześniej brany pod uwagę. – Przeanalizujemy problem ułożenia szaf tak, by poprawić widoczność – mówi Marek Szempliński.

Remont ulicy Marii Curie- Skłodowskiej niemal dobiegł końca. Drogowcy wykonują ostatnie prace przy chodnikach i poboczu. Auta od kilku tygodni jeżdżą tu po nowej nawierzchni, a tramwaje – po nowym torowisku. Przybyło też sygnalizacji świetlnych. Na wyremontowanym 500-metrowym odcinku od mostu Zwierzynieckiego do Norwida jest aż pięć przejść dla pieszych w każdym kierunku, aż cztery razy kierowców zatrzyma tam sygnalizacja świetlna. Zlikwidowano też większość miejsc parkingowych wzdłuż ulicy. Zamiast nich powstały zatoki dla aut.

                                                                                                  Źródło: Gazeta Wrocławska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty