Wczoraj z taśm produkcyjnych zakładów w Wolfsburgu zjechał 100-milionowy samochód marki Volkswagen.
Historia Volkswagena sięga 1934 r. kiedy to Ferdynand Porsche wygłosił expose o potrzebie produkcji "auta dla ludu". Pomysł ten został zaakceptowany i pierwsze prototypy Garbusa powstały w 1936 r. Wtedy też wypuszczono serię próbną liczącą 126 sztuk. Trzy lata później założono firmę Volkswagen GmbH. W roku 1940 rozpoczęła ona seryjną produkcję Garbusów. Na większą skalę auta zaczęto wytwarzać w 1945 r. Do momentu zakończenia produkcji w
2003 r. z taśm montażowych zjechało 21,5 mln aut tego modelu. Poprawiono w ten sposób rekord należący do pierwszego seryjnie produkowanego samochodu - Forda T, którego powstało 15 mln sztuk. Lepszym od Garbusa wynikiem może pochwalić się tylko Golf. Dotychczas powstało 23 mln egzemplarzy samochodu. Wyprodukowano też 13 mln Passatów i 9 mln Polo.
Obecnie Volkswagen produkuje auta w zakładach w Wolfsburgu, Emden, Hanowerze, Mosel, Brukseli, Pamplonie, Bratysławie, Palmeli, Poznaniu, Meksyku, Argentynie, Brazylii,
RPA i w Chinach.
Podzespoły i silniki do Volkswagenów dostarczają zakłady w Braunschweigu, Salzgitter, Chełmnitz, Polkowicach i Martin. W fabryce w Salzgitter produkowanych jest 270 wariantów silników benzynowych i wysokoprężnych.
Klienci mogą wybierać spośród 41 modeli, od Lupo do busów i samochodów ciężarowych. Samochodem nr 100 000 jest Touran 1,9 TDI w kolorze srebrnym.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?