Nowy silnik posiada 4 cylindry i pojemność 1.6 litra. Zarówno głowica jak i blok zostały wykonane z aluminium, dzięki czemu te dwa elementy ważą o 47 kg mniej, niż w przypadku stosowanej dotychczas jednostki 2.2 i-DTEC. Moc maksymalna, 120 KM, osiągana jest przy 4 tys. obrotów na minutę, zaś dostępny od 2 tys. obr./min. moment obrotowy wynosi 300 Nm.
Jak podaje producent, w przypadku Civica możliwe jest uzyskanie średniego spalania na poziomie 3,6 l/100 km, przy jednoczesnej emisji CO2 nie przekraczającej 94 g/km.
- "Przy tworzeniu tego silnika chcieliśmy uzyskać kompromis pomiędzy wysokimi osiągami, a niską emisją szkodliwych substancji. To dla nas ważne, gdyż samochody Hondy mają dawać przyjemność z jazdy" - powiedział Suehiro Hasshi, szef inżynierów japońskiej marki, którzy pracowali nad powstaniem nowej jednostki napędowej.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Oddano hołd ofiarom Zbrodni Katyńskiej. Złożono wieniec na grobie Kazimierza Sabbata
- Szef MSZ: Albo Rosja zostanie pokonana, albo będzie stała u naszych granic
- Lecisz do Londynu? Uważaj. Na słynnym lotnisku rozpoczynają się strajki
- Niedziela była wspaniała. A jaki będzie poniedziałek? Sprawdź prognozę pogody