3. generacja Mercedesa Klasy A oficjalnie

(pp) źródło: Autocar
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Po wielu miesiącach oczekiwania, Mercedes opublikował wreszcie zdjęcia nowej Klasy A. W porównaniu do poprzednich generacji tego modelu, auto zyskało całkowicie nowy wygląd nadwozia, które nie jest już jednobryłowe. Auto trafi do sprzedaży w połowie 2012 roku.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Wygląda na to, że klienci decydujący się na auta klasy kompakt premium będą mieli w czym wybierać. Po tym, jak pod koniec 2011 roku BMW zaprezentowało nową serię 1, na tegorocznych targach samochodowych w Genewie swoją premierę mają kolejne generacje dwóch największych rywali bawarskiego pojazdu - Mercedes Klasy A oraz Audi A3.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Model producenta ze Stuttgartu powstał na płycie podłogowej MFA, która wcześniej została wykorzystana przy produkcji nowej Klasy B. Ale nowością jest nie tylko podwozie, lecz również kształt nadwozia. Zarówno pierwsza, jak i druga generacja kompaktowego Mercedesa przypominała minivana. Producent postanowił zerwać z taką polityką i zdecydował się na bardziej sportowy design.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Dzięki pochylonym słupkom C, sylwetka pojazdu nabrała agresywniejszych kształtów, przywodząc na myśl auta coupe. Przednia część nadwozia została zaprojektowana zgodnie ze stylistyką pozostałych modeli Mercedesa. Szeroki grill z dużym i wyeksponowanym logo producenta oraz trzy wloty powietrza w zderzaku zdecydowanie wpływają na dynamiczny wizerunek Klasy A. Z kolei boczna część nadwozia, dzięki kilku wyraźnym przetłoczeniom przypomina wspomnianą wcześniej Klasę B.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

- "To nie jest samochód, który kupuje się wyłącznie z racjonalnych powodów. Dzięki nowoczesnej stylistyce, zdecydują się na niego również klienci, którzy przy wyborze pojazdu kierują się także emocjami" - powiedział Dieter Zetsche, szef Mercedesa, w wywiadzie z portalem Autocar.

W porównaniu do drugiej generacji, nowa Klasa A jest dłuższa o 487 mm (teraz mierzy 4292 mm długości), szersza o 15 mm (obecnie 1780 mm szerokości). Co ciekawe, auto zostało również obniżone aż o 163 mm. Dzięki temu, producentowi udało się osiągnąć wysoką wydajność aerodynamiczną.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Opór powietrza wynosi zaledwie Cx=0,26. Jest to jeden z najlepszych wyników w tej klasie.

Pod maską nowej Klasy A odnajdziemy zarówno jednostki benzynowe, jak i wysokoprężne. Oferta silników zasilanych benzyną obejmować będzie motory wyposażone w bezpośredni wtrysk paliwa i turbodoładowanie. Podstawową jednostką będzie silnik 1.6-litra, który generuje 115 KM i został zapożyczony z Renault. Z kolei motor o tej samej pojemności, lecz produkcji Mercedesa, będzie oferowany w dwóch wersjach mocy: 156 KM i 208 KM.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Jeśli zaś chodzi o jednostki zasilane olejem napędowym, Mercedes oferuje 1.8-litrowego diesla w odmianach 109 i 136 KM. Słabsza z nich emituje zaledwie 99 g CO2/km. Jest to pierwszy seryjnie produkowany Mercedes, który zszedł poniżej bariery 100 g. W ofercie pojawi się również wersja A220 CDI, a pod jej maską będzie pracował silnik 2.2-litra generujący 170 KM.

Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz

Wszystkie jednostki będą współpracowały z sześciostopniową przekładnią manualną, zaś siedmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa będzie oferowana za dopłatą.

- "Auto jest całkowicie nowe. Od zera zaprojektowaliśmy każdy, nawet najdrobniejszy element" - podsumował Mercedesa Klasy A Dieter Zetsche.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty