9-biegowe przekładnie to "naturalny limit"

źródło: mototarget.pl
Skrzynia biegów ZF Fot: ZF
Skrzynia biegów ZF Fot: ZF
Dziewięciobiegowe przekładnie to zdaniem Stefana Sommera, szefa firmy ZF, granica, której nie będzie można przekroczyć w przypadku konstrukcji tworzonych dla samochodów osobowych.

Sommer opisuje skrzynie biegów o dziewięciu przełożeniach jako „naturalny limit” możliwości konstrukcyjnych, uwzględniając

Skrzynia biegów ZF Fot: ZF
Skrzynia biegów ZF Fot: ZF

poziom skomplikowania projektu oraz jego wagę w stosunku do zużycia paliwa. W wywiadzie udzielonym Automobilwoche, szef ZF otwarcie przyznał, że wszystkie przekładnie o liczbie biegów przekraczającej dziewięć  nie będą miały racji bytu z punktu widzenia wydajności.

Trzy lata temu firma ZF rozpoczęła produkcję skrzyni ośmiobiegowej przeznaczonej dla samochodów osobowych i lekkich aut użytkowych. Zdaniem przedstawicieli firmy, ich przekładnia jest o 11 procent wydajniejsza od konstrukcji 6-biegowych. W przypadku nowej skrzyni 9-biegowej, która wejdzie do produkcji w 2013 roku, ZF liczy na oszczędność paliwa wyższą o około 16 procent.

Pomimo ograniczeń, o których wspomina Sommer, Hyundai już rozpoczął prace nad przekładnią  10-biegową, natomiast GM we współpracy z Fordem stworzy skrzynie 9- i 10-biegowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty