A3 e-tron jest pierwszym hybrydowym modelem zbudowanym w oparciu o płytę podłogową MQB. Ponadto, w przeciwieństwie do zaprezentowanych wcześniej aut z serii e-tron, A1 i R8, A3 ma największe szanse na seryjną produkcję. Audi zadeklarowało jedynie, że w salonach pojawi się limitowana liczba tych pojazdów.
Sercem układu napędowego A3 e-tron jest zmodyfikowana jednostka 1.4 TFSI, generująca 150 KM. Przy pomocy sprzęgła, połączono ją z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW. Obie jednostki współpracują z nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną e-S tronic, która przekazuje moc na koła przedniej osi.
Audi A3 e-tron może poruszać się tylko przy pomocy silnika spalinowego, wyłącznie z napędem elektrycznym, lub też w trybie hybrydowym. Kierowca podejmuje decyzje, kiedy oba rodzaje napędu pracują jednocześnie, a gdy zdejmuje nogę z pedału gazu, silniki chwilowo się dezaktywują. W ten sposób wyeliminowany zostaje moment hamujący silnika, a wydajność wzrasta. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 220 km/h.
Ceny tego modelu nie są jeszcze znane.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?