A4 Allroad

(mp)
Do tej pory tylko Audi A6 oferowane było w wersji Allroad. Wczesnym latem dołączy do niego A4.

Fot. Audi
Fot. Audi

Audi A4 Allroad to model A4 w wersji kombi, który przystosowano do poruszania się po nieutwardzonych drogach. Pod przednią i tylną częścią nadwozia zamontowano stalową osłonę chroniącą przed uszkodzeniami. Rozszerzone nadkola mają plastikowe nakładki, a w opcji znajdują się stalowe listwy na progi. Dach zwieńczony jest relingiem z dwoma wysokimi poprzeczkami. W wersji 2.0 TDI dwie końcówki rur wydechowych umieszczone są obok siebie, w wersji 2.0 TFSI i 3.0 TDI - z prawej i lewej strony. Prześwit przy nieobciążonym samochodzie wynosi 18 cm.  

Bagażnik ma pojemność 490 litrów, a po złożeniu dzielonego oparcia tylnej kanapy (na życzenie może mieć otwór z wyjmowanym workiem na narty), objętość wzrasta do 1430 litrów, a długość przestrzeni bagażowej do 178 cm. Osłona przestrzeni bagażowej i siatka oddzielająca umieszczone są w oddzielnych kasetach. Osłona wysuwa się automatycznie w górę po lekkim dotknięciu. Do seryjnego wyposażenia należą zaczepy i haczyki na torby oraz boczny schowek z przesuwaną siatką.

Seryjnie montowana jest dwustronna podłogę do bagażnika, której spód tworzy szczelną wanienkę. Na życzenie dostępny jest dwustronny dywanik, 12-voltowe gniazdko oraz

Fot. Audi
Fot. Audi

elektromechaniczny napęd tylnej pokrywy, a także zestaw do unieruchamiania bagażu z teleskopową belką i pasem mocującym. Dzięki temu zestawowi wykorzystującemu dwie szyny w podłodze można dowolnie rozdzielić ładunek.

Standardem jest elektromechaniczny hamulec postojowy, który pozwolił zastąpić dźwignię na konsoli środkowej przyciskiem oraz centralny monitor pokładowy. W przypadku bardziej zaawansowanego radioodtwarzacza i systemu nawigacji MMI "plus", monitor ten jest kolorowy.

Początkowo Audi będzie oferowało dla A4 Allroad trzy silniki - jeden benzynowy i dwa wysokoprężne, wszystkie z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Zastosowano w nich systemem odzysku energii, który przy hamowaniu zamienia energię mechaniczną w elektryczną.

Benzynowa jednostka 2.0 TFSI osiąga moc 211 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm i jest dostępny między 1500 a 4200 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 230 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 8,1 litra na 100 km.

Silnik wysokoprężny 2.0 TDI generuje 350 Nm (1750 - 2500 obr./min) i 170 KM, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,4 litra/100 km. Audi A4 allroad quattro z tą jednostką na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje 8,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 213 km/h.

Najmocniejszym silnikiem w ofercie jest 3.0 TDI. Ten diesel V6 uzyskuje moc 240 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od 1500 do 3000 obr./min. Rozpędznie do setki trwa 6,4 sekundy, a prędkości maksymalna to 236 km/h. 3-litrowy silnik spala średnio 7,1 litra paliwa na 100 km.

Fot. Audi
Fot. Audi

Słabszy diesel współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. W wersjach 3.0 TDI i 2.0 TFSI montowana jest 2-sprzęgłowa, 7-stopniowa przekładnia S tronic z opcją automatycznej zmiany biegów i ręcznego wybierania przełożeń.

A4 Allroad ma stały napęd na cztery koła (quatro), który rozdziela siły na przednią i tylną oś w stosunku 40:60, czyli z podkreśleniem tyłu. W razie potrzeby 65 proc. mocy może być przekazywane na przód i nawet 85 proc. na tył.

W trudniejszym terenie jedna z funkcji systemu stabilizacji toru jazdy samodzielnie rozpoznaje jakość nawierzchni i odpowiednio dopasowuje charakterystykę ESP. Przy dodawaniu gazu wzmacnia siłę ciągu tolerując większy poślizg; jeżeli jest to konieczne, przez cały czas jazdy po trudnym podłożu dba o utrzymanie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

Na asfaltowych drogach elektroniczny system ingeruje w reakcję silnika na pedał gazu, we wspomaganie układu kierowniczego oraz punkty zmiany przełożenia skrzyni S tronic w trybie automatycznym. Kierowca może wybrać komfortową, spokojną lub sportową charakterystykę pracy systemu. Może z nim współpracować system zmieniający przełożenie układu kierowniczego i wspomaganie. Przy niewielkiej prędkości układ kierowniczy wspomaganie jest mocniejsze, przy wyższej - słabsze, co pozwala lepiej kontrolować samochód.

W opcji wyposażenia znajdzie się m.in. 2-częściowy, panoramiczny szklany dach z elektryczną wewnętrzną żaluzją, automatyczna trójstrefowa komfortowa klimatyzacja, reflektory ksenonowe "plus" ze światłami do jazdy dziennej i tylnymi w technice LED i klimatyzowane siedzenia. Na życzenie A4 Allroad może być wyposażone w system pomagający zachować wybrany pas ruchu i tempomat wykorzystujący radar. Dodając gaz lub przyhamowując utrzymuje on samochód w odpowiedniej odległości do pojazdu jadącego z przodu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty