Alfa Romeo Tributo Italiano. Na wskroś włoska

Ryszard M. Perczak
Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy do nich czwarta Alfa Milano. Tymczasem na palcach jednej ręki można policzyć marki oferujące tak skromną gamę swoich samochodów. W przypadku Alfy to jednak nie dziwi, bo jakby nie sięgnąć głęboko w jej historię to nawet jeśli kiedykolwiek portfolio marki z Mediolanu sprowadzało się do zaledwie paru modeli, to i tak były one wyjątkowe. Wprowadzane właśnie do gamy ekskluzywne wersje Tributo Italiano są tego kolejnym przykładem.
Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy do nich czwarta Alfa Milano. Tymczasem na palcach jednej ręki można policzyć marki oferujące tak skromną gamę swoich samochodów. W przypadku Alfy to jednak nie dziwi, bo jakby nie sięgnąć głęboko w jej historię to nawet jeśli kiedykolwiek portfolio marki z Mediolanu sprowadzało się do zaledwie paru modeli, to i tak były one wyjątkowe. Wprowadzane właśnie do gamy ekskluzywne wersje Tributo Italiano są tego kolejnym przykładem. Alfa Romeo
Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy do nich czwarta Alfa Milano. Tymczasem na palcach jednej ręki można policzyć marki oferujące tak skromną gamę swoich samochodów. W przypadku Alfy to jednak nie dziwi, bo jakby nie sięgnąć głęboko w jej historię to nawet jeśli kiedykolwiek portfolio marki z Mediolanu sprowadzało się do zaledwie paru modeli, to i tak były one wyjątkowe. Wprowadzane właśnie do gamy ekskluzywne wersje Tributo Italiano są tego kolejnym przykładem.

Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy do nich czwarta Alfa Milano. Tymczasem na palcach jednej ręki można policzyć marki oferujące tak skromną gamę swoich samochodów. W przypadku Alfy to jednak nie dziwi, bo jakby nie sięgnąć głęboko w jej historię to nawet jeśli kiedykolwiek portfolio marki z Mediolanu sprowadzało się do zaledwie paru modeli, to i tak były one wyjątkowe. Wprowadzane właśnie do gamy ekskluzywne wersje Tributo Italiano są tego kolejnym przykładem.

W hołdzie Włochom

Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy
Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy do nich czwarta Alfa Milano. Tymczasem na palcach jednej ręki można policzyć marki oferujące tak skromną gamę swoich samochodów. W przypadku Alfy to jednak nie dziwi, bo jakby nie sięgnąć głęboko w jej historię to nawet jeśli kiedykolwiek portfolio marki z Mediolanu sprowadzało się do zaledwie paru modeli, to i tak były one wyjątkowe. Wprowadzane właśnie do gamy ekskluzywne wersje Tributo Italiano są tego kolejnym przykładem. Alfa Romeo

Kiedy przetłumaczymy dosłownie hasło Tributo Italiano to okaże się, że to nic innego jak hołd oddany włoskim korzeniom marki. Alfa Romeo to przecież i tak kwintesencja włoskiej motoryzacji ale właśnie ten aspekt swojego rodowodu firma chce obecnie wykorzystać do maksimum. Każdy z trzech modeli proponowanych w wersji Tributo Italiano ma bowiem jeszcze więcej włoskich akcentów. Podkreślamy akcentów, bo też do tego przygotowanie Giulii, Tonale i Stelvio przede wszystkim się sprowadziło.

Mimo, iż Alfa kojarzy się głównie z kolorem czerwonym nadwozia to jednak w przypadku Tributo Italiano na pierwszy plan wysuwają się trzy: czerwony, biały i zielony.

Tributo Italiano to teraz topowe wersje każdego z trzech obecnie produkowanych modeli Alfa Romeo. Oferowane są wyłącznie właśnie tylko w trzech kolorach tworzących włoską flagę (czerwony Rosso Alfa, zielony Verde Montreal i biały Alfa). Każdy w połączeniu z czarnym dachem.

W samochodach tych znajdziemy ponadto także trójbarwne akcenty w kilku miejscach na zewnątrz np. na lusterkach bocznych oraz we wnętrzu, ot chociażby na oparciach foteli. Wiele innych wyróżniających je elementów składa się na oryginalny wygląd owej serii: specjalne wykończenie przedniego grilla w kształcie litery V (w kolorze czarnym w modelu Giulia i Stelvio a w Dark Miron w Tonale), felgi aluminiowe (21cali w Stelvio, nowe „19” w Giulii, 20-calowe w Tonale), wszystkie w najbogatszych wersjach połączone ze sportowymi, czerwonymi zaciskami hamulcowymi Brembo. Poza tym, aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter tej samochodów z tej serii, we wszystkich modelach (a w Tonale po raz pierwszy), zastosowano specjalny zestaw wykończenia zewnętrznych elementów nadwozia np. listwy progowe, dolna część zderzaków przednich i tylnych, nadkola lakierując je w takim samym kolorze jak całe nadwozie.

Dodatkowo, w hybrydowej wersji Tonale Q4 PHEV osłony podwozia oraz boczne i przednie elementy wykończone zostały matowym czarnym kolorem. Ten model ma również chromowane podwójne końcówki wydechu oraz adaptacyjne reflektory Full-LED Matrix.

Także we wnętrzu

Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy
Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy do nich czwarta Alfa Milano. Tymczasem na palcach jednej ręki można policzyć marki oferujące tak skromną gamę swoich samochodów. W przypadku Alfy to jednak nie dziwi, bo jakby nie sięgnąć głęboko w jej historię to nawet jeśli kiedykolwiek portfolio marki z Mediolanu sprowadzało się do zaledwie paru modeli, to i tak były one wyjątkowe. Wprowadzane właśnie do gamy ekskluzywne wersje Tributo Italiano są tego kolejnym przykładem. Alfa Romeo

sportowy charakter odnajdujemy we wnętrzu trzech modeli Tributo Italiano. W szczególności, nowe sportowe fotele z czarnej perforowanej skóry posiadają czerwone przeszycia, a na przednich zagłówkach wyhaftowano charakterystyczne logo serii specjalnej. Nowością są również czerwone obszycia deski rozdzielczej, przednich foteli i wewnętrznych paneli drzwi. Ponadto, Tonale Tributo Italiano oferuje nową deskę rozdzielczą „carbon design” z logo Alfa Romeo oraz oświetlenie ambientowe i aluminiowe listwy progowe.

Pod maską…

Gamę silników w Giulii i Stelvio Tributo Italiano tworzą do wyboru turbodoładowany silnik benzynowy 2,0 l o mocy 280 KM oraz turbodiesel 2,2 l o mocy 210 KM. Obie jednostki współpracują z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Oba modele maja także napęd przenoszony na wszystkie koła Q4. Dostępny jest również turbodiesel o mocy 160 KM z napędem tylko na tylne koła.
Natomiast Tonale Tributo Italiano może mieć albo „zwykły” napęd hybrydowy 1,5 l o mocy 160 KM z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów TCT, albo hybrydę typu Plug-In Hybrid Q4 o mocy 280 KM. Tu dodajmy jeszcze, że bezemisyjnie ta hybryda pozwala pojechać w ruchu miejskim nawet 80 km.

Tego nie widać, ale jest

Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy
Giulia, Tonale i Stelvio to trzy modele Alfa Romeo dostępne aktualnie, nie tylko w polskich salonach sprzedaży. Dopiero pod koniec tego roku dołączy do nich czwarta Alfa Milano. Tymczasem na palcach jednej ręki można policzyć marki oferujące tak skromną gamę swoich samochodów. W przypadku Alfy to jednak nie dziwi, bo jakby nie sięgnąć głęboko w jej historię to nawet jeśli kiedykolwiek portfolio marki z Mediolanu sprowadzało się do zaledwie paru modeli, to i tak były one wyjątkowe. Wprowadzane właśnie do gamy ekskluzywne wersje Tributo Italiano są tego kolejnym przykładem. Alfa Romeo

Wygląd to jedno, ale przecież Alfa Romeo to również sportowy charakter w czasie jazdy. Dlatego inżynierowie sporo uwagi poświęcili parametrom technicznym modelom w omawianej wersji Tributo Italiano. Dlatego każdy z nich ma np. w standardzie aktywne zawieszenie Dual-Stage Valve z elektronicznie sterowaną siłą tłumienia. Z kolei aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension na bieżąco dostosowuje się do warunków jazdy na drodze i pozwala wybrać styl jazdy bardziej ukierunkowany na osiągi lub na komfort.

Pakiet systemów bezpieczeństwa w zależności od modelu obejmuje m.in.: system wspomagania kierowcy (ADAS) umożliwiający autonomiczną jazdę poziomu 2, kamery z widokiem 360° (w Tonale), system wykrywania martwego pola i system wykrywania obiektów na drodze cofania, czujniki boczne oraz elektrochromatyczne lusterka boczne.

W polskich salonach Alfa Romeo ceny wersji Tributo Italiano dla poszczególnych modeli rozpoczynają się od kwot: Tonale – 220 300 zł, Giulia – 274 800 zł oraz Stelvio – 304 800 złotych.  

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty