Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37017 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Aktualności / Informacje

10 000 wyprodukowanych Peugeot 208 GTi

Data publikacji: Autor: (ip)

Peugeot 208 GTi, Fot: Peugeot W niespełna rok po debiucie rynkowym, bramy fabryki w Poissy opuścił dziesięciotysięczny egzemplarz modelu PEUGEOT 208 GTi, opatrzony etykietą „Origine France Garantie” (Gwarancja produkcji we Francji).

Wprowadzony na rynek pod koniec marca 2013 roku, Peugeot 208 GTi osiągnął cel sprzedażowy określony na pierwszy pełny rokPeugeot 208 GTi, Fot: Peugeot obecności na rynku już po zaledwie ośmiu miesiącach, szybko zyskując uznanie w oczach klientów w Europie, a głównie we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Dobre wyniki sprzedaży odnotowano również w Japonii, Argentynie i Meksyku.
Model stanowił w 2013 roku 3% sprzedaży całej serii 208 na świecie, a obecnie zajmuje drugie miejsce wśród najchętniej kupowanych sportowych aut segmentu B w Europie.

Peugeot 208,  reprezentant segmentu B jest produkowany wyłącznie w fabryce w Poissy na potrzeby wszystkich rynków. Aż 76% podzespołów tego modelu powstaje we Francji, dlatego w październiku 2013 roku 208 GTi został opatrzony etykietą „Origine France Garantie”.

Źródłem napędu 208 GTi jest silnik 1.6 THP o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, który współpracując z 6-biegową skrzynią manualną o ciasno zestopniowanych przełożeniach wydobywa pełen potencjał doskonale zestrojonego podwozia. Auto oferuje świetne przyspieszenie, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund. Emisja CO2 wynosi przy tym jedynie 139 gramów na kilometr.

W tym roku marka Peugeot obchodzi trzydziestolecie powstania modelu 205 GTi, w związku z czym dziesięciotysięczny egzemplarz 208 GTi doskonale ilustruje odrodzenie się tej legendy oraz sukces firmy Peugeot w realizacji strategii zakładającej zaoferowanie w segmencie B bardziej ekskluzywnych produktów.


Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Komentarz usunięty.
  • stanczyk (gość)

    To generalnie dobre wiesci , chociaz auto jest conieco 'zniewiesciale nowobogackie' i 'z-hipsterzale' .. i grill=twarz jakas malowyrazista (205GTi oprocz tego ze szybkie byly bardzo zgrabne i ladne.. czego nie mozna powiedziec o 'shmancy-fancy' 208GTi..) ... w takim ukladzie pozostaje Fiesta ST..(i to pewnie jest najlepiej sprzedajace sie 'u-sportowione' autko z tego segmentu .. ?!? ..

  • tak (gość)

    Fiesta dosyć ciekawa to fakt. Inną propozycją wartą uwagi to Polo GTI, które konkuruje z Fiestą w Europie.

  • Maciek (gość)

    Fatalny silnik 1,6 produkcji BMW to największa wada tego auta. Osiągi też nie powalają bo 200 konny Pug ma przyspieszenie dokładnie takie jak 180 konne VW Polo GTI. Damski wygląd nadwozia i dziwaczny kokpit to już pikuś. Jak dla mnie w tej klasie tylko Fiesta ST albo Polo GTI

  • alan2

    Maciek wygląd to kwestia gustu ale faktycznie Fiesta czy polo to teraz chyba najlepszy wybór na rynku

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Peugeot zdjęcia

Peugeot dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Peugeot opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł