Wprowadzony na rynek pod koniec marca 2013 roku, Peugeot 208 GTi osiągnął cel sprzedażowy określony na pierwszy pełny rok
obecności na rynku już po zaledwie ośmiu miesiącach, szybko zyskując uznanie w oczach klientów w Europie, a głównie we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii. Dobre wyniki sprzedaży odnotowano również w Japonii, Argentynie i Meksyku.
Model stanowił w 2013 roku 3% sprzedaży całej serii 208 na świecie, a obecnie zajmuje drugie miejsce wśród najchętniej kupowanych sportowych aut segmentu B w Europie.
Peugeot 208, reprezentant segmentu B jest produkowany wyłącznie w fabryce w Poissy na potrzeby wszystkich rynków. Aż 76% podzespołów tego modelu powstaje we Francji, dlatego w październiku 2013 roku 208 GTi został opatrzony etykietą „Origine France Garantie”.
Źródłem napędu 208 GTi jest silnik 1.6 THP o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm, który współpracując z 6-biegową skrzynią manualną o ciasno zestopniowanych przełożeniach wydobywa pełen potencjał doskonale zestrojonego podwozia. Auto oferuje świetne przyspieszenie, rozpędzając się od 0 do 100 km/h w czasie poniżej 7 sekund. Emisja CO2 wynosi przy tym jedynie 139 gramów na kilometr.
W tym roku marka Peugeot obchodzi trzydziestolecie powstania modelu 205 GTi, w związku z czym dziesięciotysięczny egzemplarz 208 GTi doskonale ilustruje odrodzenie się tej legendy oraz sukces firmy Peugeot w realizacji strategii zakładającej zaoferowanie w segmencie B bardziej ekskluzywnych produktów.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?