Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

10 najpopularniejszych samochodów z poza Europy

Marcin Koński
Toyota Rav4 2005, Fot: Toyota
Toyota Rav4 2005, Fot: Toyota
Dane serwisu moto.gratka.pl wskazują, że Polacy najchętniej poszukują samochodów europejskich (Opel, Volkswagen, Skoda). Auta z poza „Starego Kontynentu” znajdują się dopiero w drugiej dziesiątce rankingu. Mimo to postanowiliśmy wybrać 10 najpopularniejszych i je zaprezentować.
10. Kia Sportage
Kia Sportage 2010, Fot: Kia
Kia Sportage 2010, Fot: Kia

Trzecia generacja Sportage-a została zaprezentowana w 2010. Samochód pod względem stylistycznym – tak jak druga generacja – absolutnie odcina się od poprzednika. – _Ta odsłona uterenowionej Kii przedstawia się bardzo nowocześnie i to głównie dlatego klienci tak chętnie wybierają to auto. Na rynku samochodów używanych Sportage jest jednym z najchętniej poszukiwanym autem z poza Europy _– tłumaczy Jędrzej Lenarcik, manager marketingu serwisu moto.gratka.pl.

Samochód oferowany jest z silnikami benzynowymi 1,6-litra (135 KM) i 2,0-litra (163

Kia Sportage 2010, Fot: Kia
Kia Sportage 2010, Fot: Kia

KM). Wśród jednostek wysokoprężnych można wyróżnić jednostkę 1,7-litra (116 KM), oraz motor 2,0-litra w wariantach 136 i 184 KM. Najbardziej polecaną jednostką jest mocniejszy silnik diesla o pojemności 2,0-litra (184 KM). – Mniejsze jednostki są za słabe, zaś w mocniejszym „benzyniaku” zdarzają się awarie skrzyni biegów – tłumaczy Lenarcik.

Ponadto Sportage cierpi na problemy delikatnego zawieszenia, oraz pojawiającego się rdzawego nalotu w układzie wydechowym, czy śrubach mocowania kół. Dość częstą przypadłością są parujące reflektory. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 65 tysięcy złotych. W tej cenie otrzymamy samochód wyposażony w najsłabszego turbodiesla, czujniki parkowania, komputer pokładowy, czy radio z odtwarzaczem plików mp3.

Kia Sportage w serwisie moto.gratka.pl

 

9. Honda Accord
Honda Accord 2008, Fot: Honda
Honda Accord 2008, Fot: Honda

Honda Accord ósmej generacji zadebiutowała na rynku w 2008 roku. Producent szczycił się możliwością wyposażenia samochodu w topowe elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa tj. system utrzymywania na pasie ruchu, ograniczający skutki kolizji, czy adaptacyjny tempomat. W 2011 roku producent przeprowadził face lifting, który oprócz nowych reflektorów, zderzaków i grilla wpłynął też na poprawę zawieszenia i układu jezdnego.

Samochód dostępny jest w jednym z dwóch silników benzynowych o pojemnościach 2,0-litra (


Honda Accord 2008, Fot: Honda
Honda Accord 2008, Fot: Honda

156 KM) i 2,4-litra (201 KM), oraz jednemu turbodieslowi o pojemności 2,2-litra i mocy 140 KM. Istnieje również odmiana Type-S, w której jednostka wysokoprężna rozwija 180 KM. Najbardziej polecaną jednostką jest podstawowy silnik 2,0-litra, który okazuje się być trwały i niezawodny. Większy motor jest już paliwożerny (zużycie paliwa łatwo przekracza 10 l/100 km) i zużywa spore ilości oleju. Diesel zaś miewa problemy z filtrem DPF.

Inną przypadłością Accordów jest korodujący dach pod uszczelkami szyberdachu, głośna praca zawieszenia, czy łatwo wycierające się plastiki we wnętrzu. W serwisie moto.gratka.pl za Hondę Accord z początku produkcji trzeba zapłacić co najmniej 50 tysięcy złotych. Za tę cenę otrzymujemy auto wyposażone w alufelgi, klimatyzację, czy welurową tapicerkę.

Honda Accord w serwisie moto.gratka.pl

 

8. Mazda 3
Mazda 3 2009, Fot: Mazda
Mazda 3 2009, Fot: Mazda

Druga odsłona Mazdy 3 została zaprezentowana w 2009 roku. Co ciekawe jako pierwszy nie został pokazany hatchback, a sedan. W 2011 roku przeprowadzono face lifting modelu. – Zmianie uległ przedni zderzak z nowymi reflektorami przeciwmgłowymi, oraz tylni zderzak w hatchbacku. Producent zaoferował również nowy wzór felg aluminiowych – dodaje Lenarcik.

Auto oferowane jest z trzema silnikami benzynowymi o pojemnościach 1,6-litra (105 KM), 2,0-litra (150 KM) i 2,3-litra (260


Mazda 3 2009, Fot: Mazda:
Mazda 3 2009, Fot: Mazda:

KM). Ostatnia jednostka zarezerwowana jest dla sportowej odmiany MPS. Poszukujący oszczędnego diesla nie mają żadnego pola wyboru – dostępny jest jedynie silnik 1,6-litra o mocy 115 KM. Najbardziej polecanym wariantem jest wysokoprężny motor, który zapewnia odpowiednią dynamikę i niskie spalanie (ok. 5 l/100 km).

Silnik benzynowy 1,6-litra jest za słaby jak na tak duży samochód. W dodatku (tak samo jak jednostka 2,0-litra) zużywa duże ilości paliwa. Właściciele najczęściej uskarżają się na lakier, który łatwo ulega zarysowaniom. Szyby również okazują się wrażliwe na zarysowania. – Zarysowania na lakierze trzeba szybko usuwać, ponieważ odsłonięta blacha szybko pokrywa się rdzawym nalotem – ostrzega Lenarcik – ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 37 tysięcy złotych.

Mazda 3 w serwisie moto.gratka.pl

 

7. Toyota Corolla Verso
Toyota Corolla 2004 Fot: Toyota
Toyota Corolla 2004 Fot: Toyota

Toyota Corolla Verso zadebiutowała na rynku w 2001 roku. Niestety ze względu na wysoką cenę spowodowaną produkcją w Japonii auto nie zdobyło popularności w Polsce. Trzy lata później przedstawiono jego następcę, którego popularność była zdecydowanie większa. Samochód przeszedł jeden face lifting (zmiany to inne światła tylne i przedni zderzak), zaś w 2009 roku przedstawiono następcę – Verso.

Gama jednostek benzynowych ogranicza się do wariantów 1,6-litra (110 KM) i 1,8-litra (129 KM). Ponadto Toyota oferowała do tego modelu silniki diesla o pojemnościach


Toyota Corolla 2004 Fot: Toyota
Toyota Corolla 2004 Fot: Toyota

2,0-litra (116 KM) i 2,2-litra (136 i 177 KM). Najbardziej rekomendowaną jednostką jest silnik benzynowy 1,8-litra, który zapewnia odpowiednią dynamikę nawet przy załadowanym aucie. Ponadto zużycie paliwa nie jest zbyt duże (8,5 l/100 km).

W Corolli Verso rzadko kiedy dochodzi do awarii – to za sprawą zastosowania sprawdzonych elementów pochodzących z innych modeli i można się ich spodziewać dopiero po przekroczeniu przebiegu 200 tysięcy kilometrów. Zdecydowanie największym zaskoczeniem jest niska żywotność hamulców, które trzeba wymieniać co 30 tysięcy km. W autach z większym przebiegiem mogą dochodzić problemy z niedogrzanym wnętrzem. Regułą jest też większe zużycie oleju. Ceny Corolli Verso w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 19 tysięcy złotych.

Toyota Corolla Verso w serwisie moto.gratka.pl

 

6. Toyota RAV4
Toyota Rav4 2005, Fot: Toyota
Toyota Rav4 2005, Fot: Toyota

Trzecia odmiana prekursora samochodów rekreacyjnych zadebiutowała w 2005 roku. Samochód w porównaniu do poprzednika dość znacznie urosło – jest dłuższe o 20 cm, 3 cm szersze i 0,5 cm wyższe. Samochód przeszedł dwukrotnie face lifting. Pierwszy w 2008 roku – zmianie uległ tylny zderzak i lampy. Drugi nastąpił w 2010 r. – RAV4 otrzymał nowy pas przedni i maskę. W 2013 roku przedstawiono następcę.

Jednostki benzynowe mają pojemność 2,0-litra (152 i 158 KM), zaś diesle występują tylko w pojemności 2,2-litra (136, 150, 177 i 180 KM). – Na rynku samochodów używanych często można spotkać samochody sprowadzone z USA, które po maskami mają jednostki benzynowe o pojemnościach 2,4-litra (170 KM) i 3,5-litra (269 KM). –


Toyota Rav4 2005, Fot: Toyota
Toyota Rav4 2005, Fot: Toyota

_Ponadto auta te różnią się od europejskich odpowiedników długością nadwozia – auta są dłuższe o 17,5 cm _– zaznacza Lenarcik.

Jeśli zależy nam na samochodzie przeznaczonym na rynek europejski, to warto zainteresować się 150 konnym dieslem. Należy jednak pamiętać o sprawdzeniu stanu turbosprężarki. W innym wypadku warto poszukać aut z USA z silnikami 2,4-litra. Te jednostki jednymi z najmniej awaryjnych, a w dodatku zapewniają dynamikę na bardzo dobrym poziomie. Użytkownicy RAV4 często skarżą się na pracę skrzyni biegów, zacinający się centralny zamek, czy szybko zużywający się układ hamulcowy.

Często też właściciele skarżyli się na słabej jakości skórzaną tapicerkę. – Największym zaskoczeniem mogą być przecieki wody do kabiny, czemu winne było nieszczelne podszybie – tłumaczy Lenarcik – ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 42 tysięcy złotych.

Toyota RAV4 w serwisie moto.gratka.pl

 

5. Honda Civic
Honda Civic Type S 2006, Fot: Honda
Honda Civic Type S 2006, Fot: Honda

Najbardziej kontrowersyjna generacja popularnego kompaktu Hondy zadebiutowała w 2006 roku. Samochód pomimo wyszukanej stylistyki nadwozia i wnętrza, nie utraciło ze swojej popularności – głównie za sprawą sprawdzonej i bezawaryjnej techniki. Ponadto Civica ciągle można było uznać za auto bardzo funkcjonalne i praktyczne. W 2009 i 2010 roku przeprowadzono face lifting, zaś w 2011 pokazano następcę.

Gama silników benzynowych ograniczała się do


Honda Civic 2006, Fot: Honda
Honda Civic 2006, Fot: Honda

jednostek 1,4-litra (83 i 100 KM), 1,8-litra (140 KM), oraz zarezerwowanego dla wersji Type-R silnika 2,0-litra (201 KM). Jedyny turbodiesel miał pojemność 2,2-litra (140 KM). Najbardziej polecaną jednostką jest silnik 1,8-litra, który zapewnia bardzo dobrą dynamikę przy niemal identycznym zużyciu paliwa, jak w mniejszym motorze. Wersja Type-R również jest warta uwagi ze względu na solidną budowę silnika. Niestety wiele egzemplarzy jest powypadkowych.

Wybierający odmianę wysokoprężną powinni uważać na wersje z filtrem cząstek stałych, który może być przyczyną późniejszych kłopotów z samochodem. Auto miewało również problemy ze skrzypiącym kokpitem, czy spadającymi odbojnikami amortyzatorów, lecz te usterki były naprawiane w ramach gwarancji. Ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 20,5 tysiąca złotych.

Honda Civic w serwisie moto.gratka.pl

 

4. Mazda 6
Mazda 6 2007 Fot: Mazda
Mazda 6 2007 Fot: Mazda

Sedan, liftback i kombi klasy średniej oferowane przez Mazdę trafiły do sprzedaży w 2008 roku. Samochody charakteryzowały się jeszcze bardziej sportową stylistyką, choć w ofercie nie znajdziemy już odmian 4x4, czy sportowej MPS. – W 2010 roku samochód przeszedł face lifting, w którym zmieniono przedni zderzak. „Szóstka” otrzymała też lusterka z kierunkowskazami, zaś od 2012 roku oferowana jest już trzecia generacja – wspomina Lenarcik.


Mazda 6 2007 Fot: Mazda
Mazda 6 2007 Fot: Mazda

Gamę jednostek benzynowych otwiera silnik 1,8-litra (120 KM), 2,0-litra (147, 155 KM), 2,5-litra (170). Wśród jednostek wysokoprężnych występują silniki 2,0-litra (140 KM) i 2,2-litra (125, 63 i 185 KM). – _Najbardziej rekomendowaną jednostką jest benzynowy silnik 2,0-litra, który zapewnia przyzwoite osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa. Mniejszy wariant okazuje się za słaby, zaś większy spala dużo więcej benzyny, zaś różnica w osiągach jest prawie niezauważalna. Uwaga – żaden „benzyniak” nie toleruje zasilania gazem LPG _– tłumaczy Lenarcik.

Odradzamy też zakup diesla, u którego największym problemem są awarie skrzyni biegów. Samochód może mieć też problemy z elektryką i układem kierowniczym. Asekuracyjnie przed zakupem radzimy sprawdzić stan nadkoli, maski i rantów drzwi – starsze modele miały problem z korozją, całkiem możliwe, że i ten model będzie miał problem z rdzą. – Przy zakupie wersji kombi trzeba też sprawdzić stan podsufitki, do której dostaje się woda przez mocowania relingów dachowych – radzi Lenarcik – ceny samochodów w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 20,5 tysiąca złotych.

Mazda 6 w serwisie moto.gratka.pl

 

3. Toyota Corolla
Toyota Corolla 2006, Fot: Toyota
Toyota Corolla 2006, Fot: Toyota

Od 2006 roku pod tą nazwą auto występuje już wyłącznie jako 4 drzwiowy sedan. Hatchback od tamtej pory nazywa się Auris i oferowany jest w wersji 3 i 5-drzwiowej. Cztery lata po debiucie pokazano odświeżony model, który różni się od poprzednika nowymi światłami, grillem, zderzakami i wnętrzem. W ubiegłym roku przedstawiono koncepcyjnego małego sedana Toyoty będącego zapowiedzią nowej generacji Corolli.


Toyota Corolla 2006, Fot: Toyota
Toyota Corolla 2006, Fot: Toyota

Gama silników benzynowych rozpoczyna się jednostką 1.33-litra (101 KM), 1.4-litra (97 KM). Topowymi odmianami benzynowymi są silniki 1.6-litra (125 lub 132 KM). Najmniejsza jednostka wysokoprężna o pojemności 1.4-litra rozwija 90 KM, zaś większa, 2.0-litra – 126 KM. Wszystkie silniki to sprawdzone i niezawodne konstrukcje Toyoty. Jeśli samochód ma być dynamiczny, to zdecydowanie polecamy najmocniejszego „benzyniaka”, bądź 2 litrowego turbodiesla. Problemy z łożyskami skrzyni biegów zaczynają się po przekroczeniu 100 tysięcy kilometrów.

Ceny samochodów dostępnych w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 28 tysięcy złotych za egzemplarze z 2007 roku. – Wysoka wartość aut spowodowana jest ogólną opinią Toyoty, jako producenta niezawodnych samochodów – tłumaczy Lenarcik.

Toyota Corolla w serwisie moto.gratka.pl

 

2. Toyota Yaris
Toyota Yaris 2005, Fot: Toyota
Toyota Yaris 2005, Fot: Toyota

Druga generacja miejskiej Toyoty miała przed sobą nie lada zadanie – powtórzyć sukces poprzedniczki. Co więcej, pierwsze wcielenie Yarisa na tle konkurencji uchodziła za wzorzec niezawodności. Następczyni zadebiutowała w 2005 roku, a po czterech latach producent postanowił odświeżyć model za sprawą nowych zderzaków i świateł. W 2011 zadebiutowała trzecia generacja Yarisa.

Samochód oferowany jest z silnikami benzynowymi o pojemności 1,0-litra (69 KM), 1,33-litra (101 KM), 1,5-litra (103 KM) i oferowany wyłącznie w wersji T-Sport 1,8-litra (132 KM). Producent sprzedawał również samochody wyposażone w jednostkę


Toyota Yaris 2005, Fot: Toyota
Toyota Yaris 2005, Fot: Toyota

wysokoprężną o pojemności 1,4-litra i mocy 90 KM. Ogólnie wszystkie jednostki są warte uwagi. Więcej wnikliwości trzeba poświęcić tylko przy wyborze wersji 1,5-litra, który pochodzi z amerykańskiej oferty producenta – zastosowane części mogą się różnić.

Więcej uwagi przy eksploatacji będzie wymagać samochód wyposażony w silnik o pojemności 1,0-litra. Co prawda silnik jest on bezawaryjny, jednak po przekroczeniu 200 tysięcy km auto może zużywać nadmierne ilości oleju – wymiana silnika, bądź jego remont gwarantowane. Inną przypadłością jest niska żywotność sprzęgła, które może wymagać naprawy już po 50 tysięcy km. Ogólnie rzecz biorąc Yaris to mało awaryjny i jedno z najchętniej poszukiwanych miejskich samochodów w kraju. Ceny małych Toyot zaczynają się od 14 tysięcy złotych.

Toyota Yaris w serwisie moto.gratka.pl

 

1. Toyota Avensis
Toyota Avensis 2008, Fot: Toyota
Toyota Avensis 2008, Fot: Toyota

Aktualna odmiana Toyoty Avensis zadebiutowała na rynku w 2008 roku. Jest to pierwszy model klasy średniej oferowany bez nadwozia typu liftback, co producent tłumaczył brakiem zainteresowania tą wersją. – W 2011 roku Toyota postanowiła odświeżyć model stosując nowe światła, atrapę chłodnicy, czy przedni zderzak. Ponadto oferowano nowy kolor tapicerki i system multimedialny – informuje Lenarcik.


Toyota Avensis 2008, Fot: Toyota
Toyota Avensis 2008, Fot: Toyota

Gama silników benzynowych rozpoczyna się jednostkami 1,6-litra (132 KM) i 1,8-litra (147 KM), a kończy silnikiem 2,0-litra (152 KM). Wśród jednostek wysokoprężnych wyróżniamy silniki 2,0-litra (126 KM) i 2,2-litra (150 i 180 KM). Polecane są mocniejsze jednostki benzynowe 1,8 i 2,0-litra, które oprócz bezproblemowej obsługi zadowalają się akceptowalnym zużyciem paliwa. – Dla dynamicznych kierowców przewidziano mocniejsze turbodiesle – warto zainteresować się obiema wersjami 2,2-litra – podkreśla Lenarcik.

Użytkownicy Avensis najczęściej skarżą się na bardzo słabe spasowanie elementów wnętrza, które po bardzo krótkim przebiegu zaczynają dawać o sobie znać trzaskami. Innym mankamentem jest jakość foteli, które w wielu egzemplarzach odgniatają się. – Swego czasu głośno było o światowej akcji serwisowej wymiany zacinającego się pedału gazu – jego zasięg objął również samochody sprzedawane w Polsce, choć w Europie nie spotkano się z przypadkami, które miały miejsce w USA – informuje Lenarcik – ceny samochodów dostępnych w serwisie moto.gratka.pl rozpoczynają się od 42 tysięcy złotych.

Toyota Avensis w serwisie moto.gratka.pl

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty