Żuk miał swoją premierę podczas defilady z okazji święta 1 maja w 1958 roku. Produkcję rozpoczęto jednak rok później. Pod względem konstrukcyjnym, Żuk był oparty na Warszawie M20. Do jego budowy wykorzystano nie tylko 54-konny, 2.2-litrowy silnik benzynowy, lecz także m.in. przednie reflektory, przednie zawieszenie czy tylny most.
Ze względu na dużą popularność tego modelu, na rynku znalazło się bardzo wiele wersji nadwoziowych Żuka. Najpopularniejsze były jednak furgonetki oraz egzemplarze wyposażone w skrzynie ładunkową. Co ciekawe, auto było bardzo chętnie importowane np. przez Egipt i oferowane tam pod nazwą Ramzes.
13 lutego 1998 roku wyprodukowano ostatniego Żuka. Egzemplarz ten znajduje się obecnie w muzeum lubelskiej fabryki. Łącznie, z taśm montażowych zjechało 587 tys. sztuk Żuka.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?