20. Rajd Rzeszowski: Bouffier przed Rzeźnikiem i Sołowowem

(ip)
Fot. Cersanit Rally Team
Fot. Cersanit Rally Team
Michał Sołowow i Maciek Baran (Ford Fiesta RRC) zajęli trzecie miejsce w 20. Rajdzie Rzeszowskim – czwartej rundzie Rajdowych Mistrzostw Polski. Na najwyższym stopniu podium stanęli Bryan Bouffier i Xavier Panseri (Peugeot 207 S2000).
Fot. Cersanit Rally Team
Fot. Cersanit Rally Team

Załoga Cersanit Rally Team debiutowała Fordem Fiesta RRC (Regional Rally Car) z silnikiem 1.6 turbo, zbudowanym według nowych przepisów FIA na bazie Forda Fiesty WRC, z myślą o kierowcach prywatnych. Był to pierwszy start takiego modelu Fiesty. Zawody wygrał Francuz Bryan Bouffier (Peugeot 207 S2000), przed Maciejem Rzeźnikiem (Peugeot 207 S2000).

**CZYTAJ TAKŻE

WRC: Loeb zwycięzcą Rajdu FinlandiiRajd Madery 2011: Ruta czwarty po superoesie

**

- Fajny rajd, sporo nowych odcinków, a walka trwała do samego końca. Niestety złapaliśmy "kapcia" na OS8 - jechaliśmy za Josefem Beresiem, który miał zepsuty samochód. Przy okazji podziękowania dla kolegi ze Słowacji, który nas szybko przepuścił. Ale musieliśmy najechać na jakiś kamień i przez 7 kilometrów podróżowaliśmy z przebita oponą. To kosztowało 50 sekund i spadek z miejsca drugiego na czwarte. Jeżeli chodzi o Fiestę RRC to spodziewaliśmy się nieco więcej po tym samochodzie. Okazało się, że w tej

Fot. Cersanit Rally Team
Fot. Cersanit Rally Team

chwili jeszcze nie jest on konkurencyjny do aut S2000. Zwężka na turbinie powinna mieć więcej niż obecne 30 mm, aby silnik mógł efektywnie współpracować ze skrzynią biegów, która jest "przeniesiona" z samochodu WRC. W tej konfiguracji temu autu brakuje mocy i siły przy rozpędzaniu na wyższych biegach. Obawiam się, że na szutrach Fiesta RRC będzie równie niezadowalająca. Dopóki nie zmieni się homologacja, to znaczy zwężka nie będzie większa i nie zostanie zastosowana skrzynia biegów o innych przełożeniach, to nie wróżę temu autu sukcesów ani na asfaltach, ani na szutrach. Dla nas to była jednorazowa przygoda, od kolejnego rajdu wracamy do naszego Forda Fiesty S2000 - powiedział Michał Sołowow

- Szkoda, że przebiliśmy oponę, bo uciekło drugie miejsce, ale dzięki temu druga pętla była bardziej emocjonująca. Rajd oceniam bardzo dobrze, ciekawe odcinki, kilka nowych tras, ale dla mnie był on za krótki. Niewiele ponad 150 kilometrów odcinków specjalnych to za mało jak na Mistrzostwa Polski. Jeden "kapieć", wizyta poza drogą, albo jakiś błąd i nie ma jak odrabiać strat, nie ma jak ścigać kolegów. Wolałbym aby ten rajd był dłuższy, aby tych odcinków było więcej. Co do Fiesty RRC to spodziewałem się, że będzie co najmniej tak szybka jak S2000. Taka konfiguracja, kiedy to auto jest czymś pomiędzy WRC i S2000, nic nie daje, a szkoda bo to bardzo fajny samochód. Potrzebne są zmiany regulaminowe i homologacyjne. - dodał Maciek Baran.


Fot. Cersanit Rally Team
Fot. Cersanit Rally Team


20. Rajd Rzeszowski - wyniki:

1. Bryan Bouffier/ Xavier Panseri Peugeot 207 S2000 1:23:24.2
2. Maciej Rzeźnik/ Przemysław Mazur Peugeot 207 S2000 + 2:25.8
3. Michał Sołowow / Maciej Baran Ford Fiesta S2000 + 2:37.2
4. Tomasz Kuchar / Daniel Dymurski Mitsubishi Evo V + 2:46.4
5. Wojciech Chuchała/ Kamil Heller Subaru Impreza + 3:10.2

Klasyfikacja generalna RSMP:

Poz.KierowcaPunkty
1Bryan Bouffier127,5
2Kajetan Kajetanowicz106
3Michał Sołowow104
4Tomasz Kuchar80,5
5Michał Bębenek77
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Transport ogromnego generatora ulicami Grudziądza

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty