2111 kilometrów na jednym baku

(mm/ip)
Według oficjalnych danych producenta Opel Insignia w zależności od wyposażenia zużywa on od 3,9 do 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Wartości te dotyczą sedana z supercichym dieslem 1.6 o mocy 100 kW/136 KM. Niezależny ekspert ze Szwajcarii udowodnił jednak, że w typowych środkowoeuropejskich warunkach ruchu drogowego podane wartości można znacznie poprawić / Fot. Opel
Według oficjalnych danych producenta Opel Insignia w zależności od wyposażenia zużywa on od 3,9 do 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Wartości te dotyczą sedana z supercichym dieslem 1.6 o mocy 100 kW/136 KM. Niezależny ekspert ze Szwajcarii udowodnił jednak, że w typowych środkowoeuropejskich warunkach ruchu drogowego podane wartości można znacznie poprawić / Fot. Opel
Według oficjalnych danych producenta Opel Insignia w zależności od wyposażenia zużywa on od 3,9 do 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Wartości te dotyczą sedana z supercichym dieslem 1.6 o mocy 100 kW/136 KM. Niezależny ekspert ze Szwajcarii udowodnił jednak, że w typowych środkowoeuropejskich warunkach ruchu drogowego podane wartości można znacznie poprawić.
Według oficjalnych danych producenta Opel Insignia w zależności od wyposażenia zużywa on od 3,9 do 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Wartości te dotyczą
Według oficjalnych danych producenta Opel Insignia w zależności od wyposażenia zużywa on od 3,9 do 3,8 litra paliwa na 100 kilometrów. Wartości te dotyczą sedana z supercichym dieslem 1.6 o mocy 100 kW/136 KM. Niezależny ekspert ze Szwajcarii udowodnił jednak, że w typowych środkowoeuropejskich warunkach ruchu drogowego podane wartości można znacznie poprawić / Fot. Opel

Felix Egolf, były pilot Airbusów, jest jednym ze specjalistów od jazdy o kropelce. On i jemu podobni entuzjaści starają się ustanawiać nowe rekordy minimalnego zużycia paliwa. Trasę od Alp do Morza Północnego i z powrotem pokonał przy średnim zużyciu oleju napędowego wynoszącym zaledwie 3,46 litra na 100 kilometrów. Kierowca przejechał łącznie 2111 kilometrów na jednym zbiorniku paliwa.

Egolf wyruszył w drogę z Lucerny 6 kwietnia. Przez Schwarzwald udał się do centrali firmy Opel w Rüsselsheim, gdzie spotkał się z wiceprezesem GM Global Propulsion Systems — Europe, Christianem Müllerem. „Kiedy Felix Egolf dotarł do Rüsselsheim, wskaźnik paliwa w Insigni wciąż wskazywał niemal pełny zbiornik. Średnie zużycie paliwa na odcinku 429 kilometrów wyniosło tylko 3,2 litra na 100 kilometrów. To wspaniale, że udało mu się przekroczyć próg 2000 kilometrów” — powiedział Müller.

Dalsza trasa tego „rajdu o kropelce” wiodła przez Münster i Oldenburg aż do Cuxhaven nad Morzem Północnym. W drodze powrotnej Egolf odwiedził Hanower, Kassel i St. Gallen, a 8 kwietnia szczęśliwie zakończył podróż w Zurychu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty