24-godzinny wyścig na Nürburgringu

(ip)
Fot. Audi
Fot. Audi
Nowe Audi R8 LMS, zwyciężając na torze Nürburgring, wpisało na swoje konto debiut w wyścigu 24-godzinnym. Ostatecznie, Audi Sport Team WRT w składzie Christopher Mies/Nico Müller/Edward Sandström/Laurens Vanthoor, zjawił się na mecie 40 sekund szybciej niż BMW Team Marc VDS.
Fot. Audi
Fot. Audi

Walka o zwycięstwo podczas maratonu w górach Eifel już dawno nie była tak emocjonująca. W ciągu 24 godzin prowadzenie zmieniało się 35 razy - rekord od 1970 roku. W zależności od kolejności pit-stopów, od połowy wyścigu w czołówce utrzymywały się Audi R8 LMS o numerze startowym „28” lub jego najmocniejszy przeciwnik. Na koniec, dzięki koncentracji kierowców i dobrej pracy zespołowej, na prowadzenie wyszedł belgijski zespół Audi i tego prowadzenia nie oddał. Cały team Vincenta Vosse’a i każdy z czterech kierowców z osobna, cieszyli się z ich pierwszego zwycięstwa w tym wyścigowym klasyku.

„To był weekend pełen emocji - intensywny i wykańczający nerwowo” - mówił po zakończeniu imprezy Romolo Liebchen, kierownik Audi Sport customer racing. „Gratulacje dla naszych zwycięzców, których nawet pewne niewielkie nieprawidłowości nie wyprowadziły z równowagi i którzy wytrzymali presję. Cały zespół Audi Sport customer racing cieszy się, że nowe R8 LMS wypełnia naszą obietnicę - mianowicie, że jest konkurencyjnym, atrakcyjnym i niezawodnym samochodem wyścigowym, którym już od najbliższej jesieni będą mogły również startować zespoły naszych klientów”.

Vincent Vosse cieszył się z kolejnego sukcesu w bilansie jego młodego zespołu: „Wygraliśmy już z Audi 24 godziny w Spa, teraz powiódł się nam również sukces na torze Nürburgring. Dzięki za to zmotywowanej załodze, czterem utalentowanym kierowcom oraz Audi Sport customer racing za wsparcie. Cieszymy się, że w ten sposób możemy podziękować Audi za nowy samochód wyścigowy - zwyciężając po raz pierwszy w wyścigu 24-godzinnym”.
 
Nowe GT3 od Audi w około 50% bazuje na swoim seryjnym odpowiedniku, wspólnie z którym w marcu świętowało premierę na salonie samochodowym w Genewie. W 24-godzinnym wyścigu na Nürburgring startowały cztery nowe Audi R8 LMS. Zeszłoroczni zwycięzcy: załoga Christopher Haase/Christian Mamerow/René Rast/Markus Winkelhock wielokrotnie obejmowała prowadzenie, jadąc samochodem z numerem „1” zespołu Audi Sport Team Phoenix. Musiała jednak przerwać rywalizację po wypadku Christiana Mamerowa. Niemiec pozostał w szpitalu na obserwacji. Mike Rockenfeller, w siostrzanym aucie z numerem „4”, obrócił się na plamie oleju krótko przed połową wyścigu. Nadjeżdżający z tyłu kolejny pojazd trafił w niego i uszkodził Audi zbyt mocno, by móc kontynuować jazdę.

Drugi samochód zespołu Belgian Audi Club Team WRT dotarł do mety na miejscu siódmym. Wypadek i uszkodzenie pojazdu Pierre Kaffera i jego kolegów z zespołu Christera Jönsa, Nickiego Thiima i Laurensa Vanthoora w początkowej fazie wyścigu, spowodował utratę trzech okrążeń. Jednak później, notując dobre czasy okrążeń, również ten kwartet kierowców udowodnił konkurencyjność modelu Audi R8 LMS.
 
Sprawdzone Audi R8 LMS ultra – zwycięzca 24 godzin na Nürburgring w roku 2012 i 2014, dopełniło dobrych wyników aut z Ingolstadt. Zespół Twin Busch Motorsport w składzie Dennis Busch/Marc Busch/Christiaan Frankenhout, dotarł do mety na miejscu 13, a za nim team Audi race experience. Azjatycka grupa kierowców: Franky Congfu Cheng/Marchy Lee/Shaun Thong/Alex Yoong osiągnęła miejsce 14. Niestety siostrzane auto tego teamu wypadło z wyścigu po wypadku.

Wyniki wyścigu

1. Mies/Müller/Sandström/Vanthoor (Audi R8 LMS), 156 okrążeń
2. Luhr/Martin/Palttala/Westbrook (BMW) + 40,729 sekund
3. Dumbreck/Henzler/Imperatori/Ragginger (Porsche) - 1 okrążenie straty
4. Adorf/Catsburg/Farfus/Müller (BMW) - 1 okrążenie straty
5. Buurman/Al Faisal/Haupt/van Lagen (Mercedes) - 1 okrążenie straty
6. Cerruti/Edwards/Keilwitz/Laser (BMW) - 3 okrążenia straty
7. Jöns/Kaffer/Thiim/Vanthoor (Audi R8 LMS) - 3 okrążenia straty
8. Brück/Primat/Schmid/Seefried (Bentley) - 5 okrążeń straty
9. Buncombe/Hoshino/Krumm/Ordonez (Nissan) - 5 okrążeń straty
10. Heyer/Huff/Frommenwiler/Krognes (Mercedes) - 5 okrążeń straty
11. Busch/Busch/Frankenhout (Audi R8 LMS ultra) - 7 okrążeń straty
12. Cheng/Lee/Thong/Yoong (Audi R8 LMS ultra) - 8 okrążeń straty

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty