Wówczas, ten 5-litrowy motor dysponował mocą 300 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Co ciekawe, wersja ta cieszyła się tak dużą popularnością, że BMW przyjęło aż 3 tys. zamówień jeszcze przed debiutem tego modelu na targach samochodowych w Genewie.
Choć auto wyjechało na ulice w 1987 roku, pierwsze badania nad tą jednostką rozpoczęto jeszcze w latach 70. XX wieku. Inżynierowie BMW zbudowali kilka prototypów jednostki V12 łącząc ze sobą silniki w układzie V6. Gotowy produkt był gotowy w 1974 roku, jednak ważący aż 315 kg motor uznano za zbyt ciężki, by mógł się znaleźć w seryjnie produkowanym aucie. Dodatkowo, na świecie pojawił się kryzys naftowy, co przyczyniło się do porzucenia prac nad jednostką V12.
Gdy na początku lat 80. duże silniki ponownie stały się popularne, BMW powróciło do badań nad 12-cylindrowym motorem. Efektem tych prac był właśnie model 750i z 1987 roku. W kolejnych latach producent z Bawarii rozwijał pierwotny projekt, zwiększając z czasem jego pojemność. W 1994 roku motor ten produkował 326 KM z 5.4-litra, zaś 8 lat później na rynku pojawił się 6-litrowy motor generujący 445 KM.
Obecnie, klienci mogą zamówić jednostkę o tej samej pojemności, która zapewnia 544 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik ten montowany jest wyłącznie w modelu 760i.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?