300 koni pod maską Passata CC

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Volkswagen Passat za ponad 200 tys. zł? Tak, jeśli mówimy o dobrze wyposażonej wersji CC V6 4Motion.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Passat CC to sedan przypominający coupe, przeznaczony dla czterech osób. Jeśli zdecydujemy się kupić go z benzynowym silnikiem o pojemności 3,6 l, możemy liczyć na sportowe wrażenia z jazdy. Jednostka V6 osiąga moc 300 KM, a jej

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm.

W zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów DSG (standard dla tego silnika), rozpędzanie auta od 0 do 100 km/h zajmuje 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Zanotowane przez nas zużycie paliwa w mieście wyniosło 17,5 l/100 km, a w trasie 8,1 l/100 km (wg danych

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

technicznych: 15,1 i 7,3 l/100 km).

Adaptacyjne zawieszenie pozwala na regulację charakterystyki amortyzatorów, do której automatycznie dostraja się wspomaganie układu kierowniczego. Kierowca ma do wyboru

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

trzy programy: "normal", "sport" i "comfort".

W trybie "sport" zawieszenie jest najtwardsze. W połączeniu ze stałym napędem na cztery koła umożliwia to naprawdę dynamiczną jazdę. Samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Szybkie pokonywanie łuków nie skutkuje przechyłami nadwozia, a kierowca dobrze wie, gdzie znajdzie się w chwilę po pokonaniu zakrętu. Oczywiście o ile nie

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

przesadzi z prędkością, bo praw fizyki nie da się oszukać. Wybierając program "comfort" - zgodnie z nazwą - oczekiwać można największego komfortu podróżowania. Zawieszenie staje się stosunkowo miękkie, lepiej tłumi nierówności drogi.

Za dopłatą (3890 lub 5 690 zł jeśli zdecydujemy się na wersję z kamerą) oferowany jest system Park Assist ułatwiający parkowanie. Po wciśnięciu

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

przycisku wprowadzi on automatycznie Passata CC we wcześniej wyszukaną lukę parkingową robiąc tzw. kopertę. Kierowca może zaparkować nie manewrując kierownicą, wciskając jedynie pedał gazu i hamulca. Systemowi nie można jednak do końca ufać - rzadko bo rzadko, ale zdarza się, że źle ocenia ilość miejsca za samochodem, co może prowadzić do stłuczki.

Jeśli mamy gruby portfel, możemy jeszcze dokupić tempomat z automatyczną regulacją odległości. Po zaprogramowaniu prędkości jazdy samochód zwalania, jeśli zbliży się do poprzedzającego pojazdu, po czym powraca do zadanej szybkości. System ma także funkcję ostrzegania przed najechaniem na inny pojazd (sygnałami akustycznymi i optycznymi), a jeśli ostrzeżenia nie podziałają, sam hamuje Volkswagena, w ekstremalnych przypadkach zatrzymując go zupełnie.

Ceny Passata CC V6 4Motion zaczynają się od 191 990 zł.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty