Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

350 KM i tylko 2,3 l zużycia paliwa na 100 km

(ip)
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Po zaprezentowaniu nowego Volvo V60 Plug-In, Volvo poszło o krok dalej i opracowało koncepcyjne hybrydowe Volvo XC60 łączące w sobie silnik benzynowy z napędem elektrycznym. Auto podczas ekologicznej jazdy zużywa tylko 2,3 l na 100 km, a największa moc silnika to 350 KM.

Samochód, który został po raz pierwszy zaprezentowany w trakcie

Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo

tegorocznych targów motoryzacyjnych w Detroit, pokazuje kierunek w którym marka Volvo będzie się rozwijała w przyszłości.

XC60 Plug-In zostało wyposażone w nowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy z nowej rodziny silników VEA (Volvo Environmental Architecture). Silnik zapewnia moc 280 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm. Napęd jest przekazywany na koła za pośrednictwem specjalnie opracowanej ośmiobiegowej skrzyni automatycznej. Dodatkowo tylna oś jest napędzana silnikiem elektrycznym o mocy 70 KM. Model koncepcyjny nosi oznaczenie "T8", co ma podkreślić uzyskiwaną łącznie przez wydajny silnik czterocylindrowy i silnik elektryczny moc 350 KM.

Podobnie jak Volvo V60 Plug-In, model został wyposażony w trzy tryby jazdy - Pure, Hybrid i Power. W przypadku wybrania opcji Pure, kierowca podróżuje dzięki energii elektrycznej - zasięg auta wynosi wtedy 50 km. Z kolei tryb Hybrid stanowi najbardziej ekonomiczne połączenie silnika benzynowego z napędem elektrycznym - samochód zużywa wtedy tylko 2,3 l benzyny na 100 km. Najciekawszą opcją jest jednak Power, w której samochód wykorzystuje pełną moc silnika benzynowego i napędu elektrycznego - w sumie 350 KM.

Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo

Silnik w modelu XC60 Plug-in nie ma tradycyjnego rozrusznika ani alternatora. Zamiast tego do wału korbowego pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów podłączony jest zintegrowany rozrusznik i generator (ISG). ISG podczas przyspieszania może dostarczyć dodatkowych 34 kW (45 KM) mocy. Ładuje także akumulator podczas hamowania.

Akumulatory są ładowane przy użyciu zwykłego gniazdka sieciowego w domu lub na parkingu. Czas ładowania zależy od napięcia w gniazdku. Przy napięciu 220 V i 12 A pełne naładowanie akumulatorów zajmuje tylko 3,5 godziny, przy 110 V/12 A potrwa 7,5 godziny. Podczas ładowania można ogrzać lub ochłodzić wnętrze samochodu, aby zwiększyć komfort podróży.

XC60 Plug-in jest modelem koncepcyjnym, więc pokazuje tylko trend, w którym Volvo będzie podążać. 

Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
Volvo XC60 Plug-In, Fot: Volvo
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty